جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس پلیس فتای استان بوشهر از شناسایی یک نفر عامل آموزش هک در فضای سایبری که اقدام به فروش دی.وی.دی حاوی آموزش‌های هک نموده بود، خبر داد.به گزارش فکرشهر، داریوش پورسعید افزود: کارشناسان پلیس فتای استان بوشهر در پی کسب خبری مبنی بر اینکه در وبلاگی اقدام به تبلیغ و فروش دی وی دی حاوی آموزش هک، بدافزارهای اینترنتی و آموزش‌های نحوه نفوذ و دسترسی به حریم و اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان مبارزه با جرائم سایبری قرار گرفت.
کد خبر: ۴۲۲۲
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۱

فکرشهر: رئیس پلیس فتای استان بوشهر از شناسایی یک نفر عامل آموزش هک در فضای سایبری که اقدام به فروش دی.وی.دی حاوی آموزش‌های هک نموده بود، خبر داد.

به گزارش فکرشهر، داریوش پورسعید افزود: کارشناسان پلیس فتای استان بوشهر در پی کسب خبری مبنی بر اینکه در وبلاگی اقدام به تبلیغ و فروش دی وی دی حاوی آموزش هک، بدافزارهای اینترنتی و آموزش‌های نحوه نفوذ و دسترسی به حریم و اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان مبارزه با جرائم سایبری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا، مدیر وبلاگ مورد نظر، شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی توسط پلیس فتای استان بوشهر دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح‌کرد: متهم در اظهارات خود به انتشار مطلب ذکر شده اعتراف و عنوان‌داشت:  هدفش بیشتر جلب توجه و افزایش کاربران بازدید کننده از وبلاگش بوده است.

وی اظهارداشت: کاربر شناسایی شده به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذیصلاح داده شد.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان خاطرنشان‌کرد: از آنجا که هک و نفوذ به سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی با نیت و قصد مجرمانه‌ای که در قانون جرایم رایانه‌ای تعریف شده است، جرم تلقی می‌شود و مجازات دارد بنابراین خرید و فروش نرم‌افزارهای غیرقانونی هک و کرک و استخدام افراد برای اقدام به هک و کرک، جرم محسوب شده و پلیس با شناسایی این دسته از افراد با آنان برخورد قانونی خواهد کرد.

 

منبع: فارس نیوز

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر