دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۲۳۱
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به بحران کم‌آبی، تفکیک آب آشامیدنی با فضای سبز و استفاده از آب‌های غیرمتعارف و خاکستری در فضای سبز استان بوشهر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مجید خورشیدی ظهر امروز در نشست با مسئولان  شرکت آبفا و منطقه‌ای آب استان بوشهر به بحران کم‌آبی در استان پرداخت و اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بخش عمده‌ای از منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در استان‌های هم‌جوار قرار دارد که خشکسالی‌ها و کاهش بارش باران بر  منابع تامین کننده آب اثر گذاشته است.

وی با تاکید بر پرهیز از شیوه‌های سنتی آبیاری در اراضی کشاورزی گفت: با توجه به بحران کم‌آبی و خشکسالی‌های مکرر استفاده از شیوه‌های سنتی در آبیاری کشاورزی به صرفه و جایز نیست.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از شیوه‌های نوین در آبیاری کشاورزی افزود: باید در آبیاری اراضی کشاورزی، شیوه‌های دانش‌ محور و پیشرفته جایگزین روش‌های سنتی شود و نسبت به اصلاح  شیوه‌های آبرسانی سنتی اقدام کرد.

خورشیدی استفاده از تجارب دیگر کشورها در استفاده از روش‌های نوین آبیاری را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: دیگر امکان تداوم  استفاده از شیوه سنتی از منابع آبی مانند گذشته نیست و باید از روش‌های نوین و پیشرفته با استفاده از تجارب موفق دیگر کشورها استفاده شود.

وی با تاکید برجلوگیری از هدر رفت آب از شبکه آبرسانی بیان کرد: کاهش هدر رفت آب از شبکه‌های آبرسانی نقش مهمی در تامین آب مطمئن مشترکان دارد که بازسازی این شبکه‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر،  تفکیک آب آشامیدنی از آب فضای سبز را امر مهم و ضروری دانست و گفت:با توجه به بحران کم‌آبی، تفکیک آب آشامیدنی با فضای سبز و استفاده از آب‌های غیرمتعارف و خاکستری در فضای سبز استان بوشهر مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر