جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۳۲۴
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

فکرشهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از برپایی سیاه چادر در ۱۳ نقطه استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، ارغوان مهدی‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در ایام نوروز برنامه‌های مختلف و متنوعی در سطح استان بوشهر برگزار شده است و تلاش شده تا صنایع دستی استان به خوبی معرفی و عرضه شود.

وی ادامه داد: از آنجا که صنایع دستی بخشی از هویت فرهنگی است و عشایر نیز در طول تاریخ همواره پیشرو در حفظ این یادگارهای فرهنگی بوده‌اند امسال برای اولین بار توجه به این مقوله مهم را در دستور کار قرار دادیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از برپایی سیاه چادر در ۱۳ نقطه استان خبر داد و افزود: سیاه‌چادر در نقاط مختلف استان به‌ویژه مناطقی که مورد بازدید گردشگران درون استانی و برون استانی قرار می‌گیرد برپا شد.

وی افزود: تدابیری اندیشیده شد تا هم بخشی از فرهنگ این بخش از جامعه ایرانی به گردشگران معرفی شود و هم عشایر عزیز نیز بتوانند با فروش محصولات صنایع دستی، درآمدی نیز عاید خود کنند که خوشبختانه این مهم با استقبال هر دو بخش اعم از گردشگران و عشایر عزیز مواجه شد.

مهدیزاده در خصوص نام گذاری سال جدید گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی با نظارت مستمر و بازدیدهای مستمر از واحدهای فروش مصنوعات صنایع دستی، با افرادی که اقدام به فروش صنایع دستی وارداتی به‌ویژه چینی می‌کردند برخورد و نسبت به تذکر برای جمع‌آوری آن اقدام کردیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر