شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: اگر قرار است بناهای تاریخی به موزه تبدیل شوند باید سیر قانونی و مراحل مشخص شده در این زمینه را طی کنند.به گزارش فکرشهر، محمدابراهیم فروزانی در نشست با معاون عمرانی استانداری بوشهر افزود: گاهی مشاهده می شود در برخی از این بناها موزه هایی تعریف می شود که اگرچه نیت خوبی پشت آن است اما طبق روند قانونی انجام نمی گیرد.وی اضافه کرد: برای ایجاد موزه، دولت باید متولی امر باشد و زیر نظر اداره موزه های سازمان میراث، تمام اسناد و اشیای موزه مستندسازی و ایمنی های لازم نیز پیش بینی شود.
کد خبر: ۴۲۵۸
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۴

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: اگر قرار است بناهای تاریخی به موزه تبدیل شوند باید سیر قانونی و مراحل مشخص شده در این زمینه را طی کنند.

به گزارش فکرشهر، محمدابراهیم فروزانی در نشست با معاون عمرانی استانداری بوشهر افزود: گاهی مشاهده می شود در برخی از این بناها موزه هایی تعریف می شود که اگرچه نیت خوبی پشت آن است اما طبق روند قانونی انجام نمی گیرد.

وی اضافه کرد: برای ایجاد موزه، دولت باید متولی امر باشد و زیر نظر اداره موزه های سازمان میراث، تمام اسناد و اشیای موزه مستندسازی و ایمنی های لازم نیز پیش بینی شود.

فروزانی با اشاره به راه اندازی موزه تجارت دریایی در عمارت ایرانی شهر بوشهر اظهارکرد: این موزه بیشتر نمایشگاه است و قرار نیست به صورت سیستم اداری باشد.

وی با تاکید بر طی مراحل قانونی تبدیل این بنا به موزه گفت: یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای بازسازی و تعمیر ساختمان ایرانی هزینه شده است و اصلاح تفاهم نامه موزه تجارت دریایی که در این بنا راه اندازی شده، پیگیری شود و مراحل قانونی لازم را طی کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بهره برداری و استفاده از عمارت ایرانی که در بافت تاریخی شهر بوشهر واقع است به عنوان موزه تجارت دریایی موقتی است.

محمد راستاد افزود: این عمارت درمالکیت سازمان بنادر و دریانوردی است و به صورت موقت دراختیار بنیاد ایرانشناسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تا پیش از این گارد اداره بنادر و دریا نوردی در این ساختمان مستقر بود و براساس انعقاد تفاهم نامه ای با بنیاد ایرانشناسی ساختمان به طور موقت به بنیاد اجاره داده شد و قرار نیست کاربری آن تغییر کند. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر