سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۳۶۲
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتی گفت: قلیان در مساجد و حسینیه‌های مناطق شهری چندسالی است که جمع‌آوری شده که با فرهنگ‌سازی نیاز است که قلیان در مساجد و حسینیه‌های روستایی نیز جمع‌آوری شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، عبدالله نادری در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتی اظهار داشت: رعایت مسائل بهداشتی لازم و ضروری است و برای سلامت مردم باکسی تعارف نداریم.

وی بابیان این‌که در بحث نانوائیان کارهای خوبی صورت گرفته، افزود: در بوستان‌های شهری از قلیان استفاده می‌شد اما با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های خوبی که در شهرستان دشتی صورت گرفته این قلیان‌ها جمع‌آوری‌شده و این گام بسیار مثبتی است.

فرماندار شهرستان دشتی ادامه داد: قلیان در مساجد و حسینیه‌های مناطق شهری چندسالی است که جمع‌آوری شده که با فرهنگ‌سازی نیاز است که قلیان در مساجد و حسینیه‌های روستایی نیز جمع‌آوری شود.

نادری تأکید کرد: از فضای مجازی جهت فرهنگ‌سازی و عدم استعمال قلیان می‌توان استفاده شود زیرا قلیان آثار و زیان‌های فراوانی به‌ سلامت و اقتصاد جامعه وارد می‌کند.

فرماندار دشتی تأکید کرد: قانون جمع‌آوری قلیان 12 سال پیش تصویب و لازم‌الاجراست و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1386 استعمال دخانیات از جمله قلیان در مراکز عمومی ممنوع است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین ابزار پیشگیری از مصرف دخانیات و سیگار در جامعه جلوگیری از تبلیغ مواد دخانی است که باید از فروش سیگار و دخانیات در کیوسک‌ها و دکه‌ها جلوگیری شود.

نادری عنوان کرد: استفاده از ظروف تجزیه‌پذیر با پایه گیاهی و همچنین کیسه‌های سازگار با محیط‌زیست به‌ جای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف پلیمری نقش مؤثری در سلامت محیط‌ زیست دارد.

وی استفاده از ظروف یک‌بار مصرف گیاهی را مهم‌ترین راهکار در راستای جایگزینی مواد پلاستیکی دانست و افزود: باید از عرضه ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی در سطح جامعه جلوگیری شود.

نادری تأکید کرد: ماهی و میگو از جمله مواد پروتئینی هستند که به  دلیل فسادپذیری آن‌ها در مدت کم می‌تواند مسمومیت را برای انسان ایجاد کند که به‌ منظور جلوگیری از فساد آبزیان و مسائل بهداشتی در مراکز فروش اهمیت ویژه‌ای دارد که باید ساخت مکان‌های بهداشتی عرضه آبزیان ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت بهداشت عمومی و دقت در حفظ سلامت جامعه افزود: مأمورین سد معبر از برخورد خشن با دست‌فروشان اجتناب کنند و هرگونه برخورد باید مطابق قوانین و مقررات و اخلاق اسلامی انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر