شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۶۵۷
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۴

فکرشهر: مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: به زودی وزیر انرژی صربستان و سفیر ایران در این کشور به بوشهر سفر خواهند کرد و شاهد انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری در حوزه تجارت و بازرگانی در بوشهر خواهیم بود.

به گزارش فکرشهر از فارس، سید اسماعیل موسوی در نشست با تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به دلیل داشتن ظرفیت‌های مناسب در حوزه تجارت، دارای جاذبه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش است.

 وی افزود: این شرایط سبب شده تا شاهد پیشنهاداتی از برخی کشورها در این بخش باشیم که در آخرین مورد آن در نشست‌هایی با سفیر و تجار صربستان، بسته پیشنهادی برای ارتقاء سطح مبادلات تجاری با این کشور تسلیم شد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: از آنجا که معتقدیم کشور صربستان به عنوان دروازه‌ای برای ورود به بازارهای اروپایی است و این کشور خود نیز ظرفیت خوبی در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری دارد، این بسته تجاری سرمایه‌گذاری توسط استان بوشهر می‌تواند در توسعه صادرات کالا به این کشور و افزایش مبادلات تجاری صربستان با ایران نقش‌آفرین باشد.

موسوی عنوان کرد: در این راستا و به جهت حضور پررنگ در بازارهای اقتصادی و تجاری کشور صربستان، اقدام به پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای همکاری فیمابین با سفیر این کشور در تهران کردیم.

وی ادامه داد: به زودی وزیر انرژی صربستان و سفیر ایران در این کشور به بوشهر سفر خواهند کرد و شاهد انعقاد این تفاهم‌نامه در بوشهر خواهیم بود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بیان کرد: اقدام به انتخاب شهری با داشتن ظرفیت‌های مناسب تجاری در صربستان به عنوان خواهرخوانده شهر بوشهر و اعزام هیاتی از فعالان اقتصادی استان بوشهر به کشور قطر، از دیگر فعالیت‌ها اقتصادی در جهت ارتقاء سطوح مختلف تجاری فرامرزی بوشهر با سایر کشورهاست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر