سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۳۶۶
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۷

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح احسان‌زائر گفت: در آستانه اعزام زائران به حج تمتع، حجاج بوشهری تامین جهیزیه ۷۰ نوعروس مددجو را تقبل کردند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد لطفی در نشست هم اندیشی مشترک مسئولان کمیته امداد استان بوشهر و مدیران کاروان‌های سازمان حج و زیارت این استان، هدف از برگزاری این نشست را بهره گیری از مشارکت زائران در کمک رسانی به محرومان و نیازمندان دانست و اظهار داشت: این نشست با هدف ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری میان حجاج و هدایت هزینه‌های جانبی زائران برای کمک به محرومان و نیازمندان  تشکیل شده است.

وی با تاکید بر نقش این نهاد در رسیدگی به نیازمندی‌های مددجو  تصریح کرد: کمیته امداد در زمینه‌های مختلف اشتغال و توانمند سازی، فرهنگی، تحصیلی، درمانی، بهداشت، جهیزیه و مسکن مددجویان خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که بخشی از این خدمات، با مشارکت و کمک‌های مردم خیّر و نیکوکار استان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 30 هزار خانوار نیازمند در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: منابع کمیته امداد برای رفع کامل مشکلات این تعداد خانوار کافی نیست و ضرورتاً باید از ظرفیت‌های مردمی در کنار کمک های کمیته امداد استفاده شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس تاکیدات احادیث و روایات،حاجیان قبل از انجام مناسک حج به فقرا کمک کنند، تاکید کرد: امسال 800 زائر خانه خدا از استان بوشهر به مکه مکرمه اعزام می‌شوند که می‌توانند برای حمایت از نیازمندان کمیته امداد را یاری کنند.

لطفی با اشاره به میزان کمک‌های حاجیان در طرح احسان زائر سال گذشته گفت: 100 میلیون تومان در قالب این طرح به نیازمندان و فقرا کمک شد که امیدواریم امسال با هماهنگی‌های انجام شده با مدیران کاروانها، این رقم افزایش بیشتری یابد.

وی، با اشاره به اجرای طرح احسان‌زائر و کمک به نوعروسان مددجو گفت: در آستانه اعزام زائران خانه خدا به مکه مکرمه، زائران بوشهری تامین جهیزیه 70 نوعروس مددجو تقبل کردند.

در این جلسه مشترک مقرر شد با همکاری مدیران کاروانها، 300 حاجی حمایت از کودکان ایتام بی سرپرست و نیازمند تحت حمایت کمیته امداد را برعهده بگیرند.

پرداخت هزینه 70 سری جهیزیه برای نوعروسان مددجو و تحویل بخشی از ولیمه و اطعام زائران برای مددجویان نیازمند کمیته امداد از دیگر مصوبات این نشست بود.

عبدالرسول رنجبر، مدیر حج و زیارت استان بوشهر در این نشست  نیز گفت: این سازمان و مدیران کاروان‌های زیارتی آمادگی کامل برای همکاری در برنامه‌های کمیته امداد در رسیدگی به نیازمندان را دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر