شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۱۳۷
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۳

فکرشهر: سرپرست فرمانداری رودسر گفت: اعتیاد به عنوان چهارمین بحران خطرناک و بسیار مهلک است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، علی وارسته بهدانی، امروز در همایش مشارکت سازمانهای مردم نهاد در پیشگیری و درمان اعتیاد که در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر برگزار شد با اشاره به ۳ بحران جدی فقر، محیط زیست و مسائل هسته‌ای، اعتیاد را بعنوان چهارمین بحران خطرناک و بسیار مهلک معرفی کرد و افزود: بحران اعتیاد آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد و جامعه ایران با تمام برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی که دارد باز هم با این مقوله دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با بیان اینکه در جامعه جهانی به دستاوردهایی در عرصه های مختلف اجتماعی و علمی و تخصصی دست یافتیم، افزود: اعتیاد بحرانی است که جامعه جهانی را به مخاطره انداخته و با جذابیت های کذایی که ایجاد می‌کند صدمات و آسیب های زیادی را به جوامع بشری وارد ساخته است .

مخالفین انقلاب با حربه اعتیاد به جامعه ایران ضربه می‌زنند

وارسته بهدانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای کشور ایران اصول و چهارچوبی قائل شد، ادامه داد: مخالفین انقلاب با حربه اعتیاد درصدد آسیب رساندن به لایه های مختلف جامعه اسلامی ایران هستند .

سرپرست فرمانداری رودسر خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان جامعه هدف کسانی هستند که می خواهند این آسیب را به کشور وارد کنند و با یک برنامه و هدف تعریف شده در سنین 16 تا 60 سال این مسأله را تقویت می کنند .

وی تولید انواع مختلف مواد مخدر در کشور افغانستان در طی ۳۰ سال گذشته را نزدیک به ۹ هزار تن خواند و گفت: با توجه به تلاشهایی که در حوزه امنیت و مبارزه با موادمخدر صورت گرفته وضعیت اعتیاد در جامعه همچنان نگران کننده توصیف و ارزیابی می شود .

وارسته افزود: مصرف مواد مخدر آثار سویی در بخشهای بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در پی دارد که در این زمینه ها نیز از حیث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در حال از دست دادن سرمایه‌های بزرگی هستیم .

رشد طلاق یکی دیگر از زمینه‌های مخرب اعتیاد

سرپرست فرمانداری رودسر  در حوزه اجتماعی افزایش رشد طلاق را یکی دیگر از زمینه‌های مخرب اعتیاد دانست و افزود : ۵۵ درصد عامل طلاق در کشور ایران بر اثر اعتیاد است .

وی در ادامه ۳۰ درصد کودک آزاری ، ۲۵ درصد قتل عمد ، ۳۳ درصد نزاع و خشونت ، ۴۰ درصد جرائم منکراتی و ۱۰ دصد جرائم مالی را از اثرات اعتیاد در جامعه دانست .

آراسته در ادامه سخنان خود نهاد خانواده را یکی از ارکان مهم جامعه دانست و افزود : متأسفانه با وجود جذابیتهایی که در انواع مختلف مواد مخدر ایجاد کرده اند این رکن مهم جامعه نیز دستخوش بسیاری از تغییرات قرار گرفته است .

وی یکی از سیاست های مهم دولت در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را توجه بیش از پیش نهاد خانواده به این مسئله دانست.

اعضای خانواده از ورود جوانان در حوزه اعتیاد پیشگیری کنند

وارسته گفت: اگر هرکدام از اعضای خانواده به درستی در مسئولیت خود ایفای نقش کنند، یقینا اثرگذار خواهند بود و با رویکرد آموزش و آگاهی دادن می‌توانند از ورود جوانان در این حوزه پیشگیری کنند .

سرپرست فرمانداری رودسر در ادامه سخنان خود از سازمانهای مردم نهاد خواست تا در زمینه آموزش و برگزاری کارگاههای آموزشی، گفتگو با جوانان و نوجوانان پیش قدم شوند و به عنوان بازوان توانا در کنار دستگاههای اجرایی یاری دهنده باشند .

وارسته در پایان وظیفه اصلی نماینده عالی دولت در شهرستان را نظارت و حمایت از دستگاها و سازمان های مردم نهاد دانست و افزود: با تعامل و همکاری و درکنار هم قرار گرفتن مجموعه بزرگ اجرایی و نظارتی شهرستان و همچنین مردم می توانیم بر آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد فائق آییم . 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر