سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۱۹۵
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتی گفت: عدم سکونت برخی از مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتی در شهرستان پذیرفتنی نیست.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالله نادری در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان دشتی اظهار داشت: سالن ورزشی نفت در کاکی که چندین سال راکد مانده با تلاش‌های نماینده مردم دشتی و تنگستان و با مساعدت مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی بازسازی، تعمیر و تجهیز می‌شود که جا دارد از همکاری بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی کاکی در اهدای 2500 متر زمین برای احداث چمن مصنوعی این شهر تشکر کنم.

فرماندار شهرستان دشتی ضمن تقدیر از پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی  در تسریع اجرای پروژه‌های نیمه تمام به سالروز تأسیس شورای نگهبان  پرداخت و افزود: شورای نگهبان وظایف بسیار سنگینی در کشور بر عهده دارد و پاسداری از احکام اسلام، قانون اساسی و نظارت بر انتخابات در کشور ازجمله وظایف مهم این شوراست.

نادری به پنجم مرداد سالروز تأسیس نهاد نماز جمعه و آثار مثبت آن در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جمعه یکی از نخستین اقدامات پیامبر گرامی اسلام (ص) پس از هجرت در صدر اسلام بوده است و بعد از انقلاب اسلامی نیز نهاد نماز جمعه به دستور امام (ره) شکل گرفت که در نقاط مختلف کشورمان اقامه می‌شود.

وی  ایجاد همبستگی را یکی از دستاوردهای نماز جمعه در کشور دانست و تصریح کرد: امروز نیز جامعه اسلامی نیازمند تجدید روح دینی، معنوی، همبستگی، وحدت و هم‌دلی است که می‌تواند در عرصه  آسیب‌های مختلف اجتماعی بازدارنده باشد.

نادری با بیان اینکه  شهرستان دشتی درکاهش مصرف برق در استان بوشهر جایگاه نخست دار افزود: پس از تشکیل ستاد مصرف، ادارات، مردم و اصناف به بخشنامه‌های این ستاد تمکین و این امر سبب کاهش مصرف برق در شهرستان دشتی شده‌ است.

وی  سکونت  مدیران در شهرستان را مورد تأکید قرارداد و  بیان کرد: طبق ماده 11 مصوبه شورای عالی اداری در خصوص اختیار فرمانداران و استانداران آمده عدم حضور مسئولان در شهرستان باید اطلاع‌رسانی شود و ماده 12 نیز آمده اگر حضور مدیر ضرورت تشخیص داده شد مدیر باید در شهرستان ساکن باشد..

فرماندار دشتی افزود: بعضاً مشاهده می‌شود برخی از مدیران بدون اعلام هماهنگی شهرستان را ترک می‌کند که به‌عنوان غیبت محسوب می‌شود.

نادری به عدم سکونت برخی از مدیران در شهرستان اشاره کرد و گفت: این‌که مدیر در شهرستان سکونت نداشته باشد پذیرفتنی نیست و روزهای پنجشنبه برای مدیران تعطیل نیست  این در حالی است که حتی برخی از جانشینان مدیران دستگاه‌ها هم در شهرستان سکونت ندارند و این بسیار بد است.

وی با تاکید بر خدمات رسانی جهادی به مردم  بیان کرد: ما در حال جنگ تمام‌عیار اقتصادی با دشمن هستیم و برخی هنوز این باور را ندارند که جنگ اقتصادی با دشمن شروع‌شده است که امروز نیاز است باروحیه جهادی کارکنیم تا موفق شویم.

فرماندار دشتی بیان کرد: به دستور رئیس‌جمهور میز خدمت در ادارات راه‌اندازی شده اما هنوز برخی ادارات در طبقه سوم میز خدمت راه‌اندازی کرده‌اند که نمی‌تواند پاسخگوی مراجعه مردم باشد.

وی افزود: برخی کارشناسان ادارات با مردم، ارباب‌رجوع برخورد درست و مناسبی ندارند در صورت تکرار با مدیر آن دستگاه برخورد می‌کنیم زیرا این سبب نارضایتی مردم می‌شود.

نادری بابیان این‌که نباید مردم را دلسرد کرد افزود: امروز دشمن در حال فضاسازی است و از نارضایتی کوچکی که وجود دارد موج‌سواری می‌کنند تا به اصل نظام و انقلاب ضربه بزنند.

فرماندار دشتی، تضعیف دولت و قوا را تضعیف نظام  دانست و تاکید کرد:  اگر دولت تضعیف شود نظام ضربه می‌خورد باید برای رضایتمندی مردم تمام‌وقت خود را صرف خدمت به مردم کنیم.

وی بیان کرد: دشمن روزانه در حال توطئه علیه نظام اسلامی است که اگر در بحث اعتماد عمومی ووحدت ملی تلاش کنیم سبب حفظ امنیت ملی می‌شود که با اتحاد و همدلی دشمن جرات ضربه زدن به‌نظام اسلامی نیست..

وی افزود: با برخورد خوب می‌توان رضایتمندی در بین مردم ایجاد کرد و تلاش کنیم گره‌ای از مشکلات مردم را بازکنیم.

نادری به بحث اشتغال اشاره و خاطرنشان کرد: مدیران مسئول برای ایجاد اشتغال جوانان جویای کار باروحیه جهادی داشته باشند و کمر همت ببندند.

فرماندار دشتی تأکید کرد: جامعه امروز نیازمند به روحیه 8 سال دفاع مقدس است که باید در بانک‌ها، ادارات، نهادها و اصناف احیا شود تا اتفاقی صورت گیرد.

وی صرفه‌جویی توسط ادارات را مورد تأکید قرارداد و افزود: باید فرهنگ صرفه‌جویی و مصرف بهینه نه‌تنها در برق و آب بلکه در تمام هزینه‌ها در ادارات نهادینه شود و اصلاح الگوی مصرف در طول سال اجرا شود.

نادری بیان کرد: بانک‌ها نسبت به قانون بخشودگی دیرکرد با مردم همکاری داشته باشند.

وی افزود: مدیران از تریبون‌های نماز جمعه خدمات نظام و دولت را به مردم بگویند.

نادری  تصریح کرد: ادارات شهرستان دشتی ظرف مدت 15 روز نسبت به ثبت‌نام سامانه ثنا اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر