شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۳۸۴
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، سیاوش ارجمندزاده به عنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معرفی شد.

به گزارش فکرشهر، آیین معارفه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ظهر امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و جمعی دیگر از مسئولان در بوشهر برگزار شد.

به نوشته تسنیم، در این مراسم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی در عرصه تخلیه و بارگیری کالای تجاری برخوردار است اظهار داشت: بندر بوشهر یکی از مناطق مهم بندری است که برای اجرای طرح پسکرانه آن مجتمع بندری نگین طراحی و اجرایی شد.

محمد راستاد با بیان اینکه مجتمع بندری نگین بوشهر 400 هکتار فضای پسکرانه‌ای دارد  تصریح کرد: اسکله کانتینری این مجتمع بندری به عنوان پسکرانه بندر بوشهر در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه تا یک ماه آینده نخستین کشتی تجاری با ظرفیت 20 هزار تن در اسکله نگین پهلو می‌گیرد تاکید کرد: برای فراهم شدن تردد کشتی‌های 30 هزار تنی عمق کانال بندر بوشهر با لایه‌روبی افزایش می‌یابد که برای این مهم 150 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی،  از تبدیل بندر نگین به بندر نسل سومی خبرداد و افزود: تاسیسات زیربنایی جزیره نگین با 85 میلیارد تومان اعتبار درحال ساخت است تا این بندر به یک بندر نسل سومی تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  با تاکید بر افزایش زیرساخت‌های بندری در مجتمع نگین بوشهر گفت: باید با ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فعالیت‌های تولیدی و ارزش افزایی در این محدوده رونق گیرد.

راستاد با اشاره به ساخت پایانه صادراتی در مجتمع بندری نگین بوشهر تصریح کرد: با بهره برداری از پایانه مواد معدنی بندر بوشهر صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و به‌ویژه قطر افزایش می‌یابد.

در این مراسم از خدمات 5 ماهه نورالله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان تقدیر و سیاوش ارجمندزاده به عنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر منصوب شد.

استاندار بوشهر نیزدریا را محور توسعه استان دانست و بیان کرد: خدمات بندری و دریانوردی در استان بوشهر با داشتن بیشترین مرزدریایی با خلیج فارس آشکار است و برنامه توسعه‌ای اقتصادی این استان دریامحور تدوین شده است.

عبدالکریم گراوند با تاکید بر توجه به ظرفیت گردشگری دریایی بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر علاوه بر حوزه بندری، در عرصه گردشگری دریایی از ظرفیت بالایی برخوردار است که طرح‌های مهمی تدوین و عملیاتی شده است.

در این مراسم نورالله اسعدی سرپرست قبلی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، و سیاوش ارجمندزاده مدیرکل جدید عملکرد و سیاست‌های خود را بیان کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر