دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
این گزارش حاکی است طرفین بر رفع موانع اجرایی شدن این پروژه تاکید کرده و اظهارامیدواری کردند هرچه سریعتر این طرح ها که برای مردم استان دارای اهمیت فراوانی است، راه اندازی شوند...
کد خبر: ۴۵۴۳
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۹

فکرشهر: صبح سه شنبه (14 مردادماه) نشستی با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، معاونین وی، استاندار بوشهر که توسط نماینده مردم دشتستان دعوت شده بود، برگزارشد.

به گزارش فکرشهر، در این نشست، گفت وگوهایی با عباس شعری‌مقدم، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی و معاونین وی و همچنین سرمایه گذاران به منظور تسریع در کلنگ زنی پتروشیمی های دشتستان و گناوه که دو طرح ملی و مهم می باسند، صورت گرفت و مسئولان کشوری تعهد دادند که در احداث این پتروشیمی‌ها همکاری بیش از پیش را داشته باشند.

این گزارش حاکی است طرفین بر رفع موانع اجرایی شدن این پروژه تاکید کرده و اظهارامیدواری کردند هرچه سریعتر این طرح ها که برای مردم استان دارای اهمیت فراوانی است، راه اندازی شوند.

حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد با قدردانی از تلاش های مسئولان قبلی و فعلی برای رفع موانع راه اندازی پتروشیمی دشتستان و گناوه اظهارداشت: این مجتمع ها در مکان هایی مناسب جانمایی شده اند و زمین هایی برای توسعه صنایع پایین دستی آن در آینده نیز در مجاورت آن در نظرگرفته شده است.

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی افزود: با همکاری و تلاش استاندار محترم بوشهر ، طی دوسال گذشته با پیگیری های مستمر مجوزهای لازم از وزارت نفت، منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و سایر نهادها و سازمان‌ها اخذ شده و امیدوار هستیم در کمترین زمان ممکن این طرح اجرایی شود.

وی بابیان اینکه به دلیل برخی مشکلات پیش آمده، در جانمایی وتعیین سرمایه گزار شاهد دوباره کاری وهدر رفت زمان بودیم، اذعان داشت: چنانچه به زودی قرار داد سرمایه گزار پتروشیمی دشتستان و گناوه منعقد گردد می توانیم در اسرع وقت با رایزنی هایی که با وزارت اقتصاد وبانک های عامل داشته باشیم، تسهیلات بانکی نیز مهیا شود و این دو پروژه مهم احداث شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر اضافه کرد: در هر دو شهرستان گناوه و دشتستان در اثر توسعه نامتوازن صنايع و كمبود بازار اشتغال، عملا جذب جوانان به بازار كار محدود و مشكل مي باشد، از اين رو پتروشيمي هاي گناوه و دشتستان مي تواند علاوه بر اشتغال مستقيم و غيرمستقيم براي دارندگان مدارك تحصيلي مرتبط از جمله فارغ التحصيلان دانشكده نفت، گاز و پتروشيمي بوشهر، در فراگيري صنابع در استان نيز موثر باشد.

به نوشته ی پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم دشتستان در خانه ملت، موسوی نژاد خاطرنشان ساخت: طبق اعلام مسئولان پتروشیمی درنشست های کمیسیون انرژی، در حال حاضر ایران از ظرفیت تولید سالیانه 60 میلیون تن محصولات پتروشیمیایی برخوردار است که به دلایل مختلف از جمله کمبود خوراک، فقط از 68 درصد از این ظرفیت به طور متوسط استفاده می‌شود که این یعنی حدود 20 میلیون تن ظرفیت بلااستفاده در سال که می‌تواند با اعمال پاره‌ای از اقدامات مدیریتی، به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد، هم‌اکنون بلااستفاده است.

بهمن ماه 86 هيات دولت در سفر دوم خود به استان بوشهر به منظور افزايش زمينه اشتغال در دو شهرستان دشتستان و گناوه با احداث پتروشيمي در اين شهرستان ها به عنوان 2 مورد از 28 پتروشیمی مصوب دولت دهم، موافقت كرد که پس ازمدت ها کندی کار، ازسال 91 باپیگیری های نماینده مردم دشتستان بسیاری ازمراحل مقدماتی آن پیش رفته و درحال نهایی شدن برای کلنگ زنی می باشد.

در صورت راه اندازی پتروشیمی دشتستان در زمان احداث حدود 1500 نفر مستقیما مشغول به کار شده و در زمان بهره برداری حدود 3500 نفر اشتغالزایی دارد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر