شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۴۵۱
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

فکرشهر: رئیس مجمع امور صنفی بوشهر با اشاره به ساماندهی دست‌فروش‌ها گفت: برای ساماندهی دست‌فروش‌ها و فروَشندگان دوره‌گرد کمیته‌ای تشکیل شده که پس از تعیین صلاحیت مجوز فعالیت برای آنان صادر می‌شود.

به گزارش فکرشهر، مصطفی گراشی شامگاه چهارشنبه در نشست برنامه «مردم پرسشگر و مسئولان پاسخگو» در مسجد فاطمه زهرا(س) بوشهر با قدردانی از تلاش بسیج رسانه در برپایی این گونه نشست‌ها اظهار داشت: تمام تلاش امور صنفی در ساماندهی وضعیت بازار و کنترل قیمت‌ها است که در این راستا مبارزه با گران‌فروشان و کم‌فروشان در دستور کار قرار دارد.

وی، متفاوت بودن قیمت برخی کالاهای پرمصرف را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: قیمت این نوع کالاها بستگی به کیفیت آنها دارد ولی اگر کالاهایی که  دارای یک کیفیت باشد  با فروشندگانیکه گران فروشی می‌کنند برخورد قاطع می‌شود.

به نوشته تسنیم، رئیس مجمع امور صنفی بوشهر نصب برچسب قیمت، بر روی کالا را مورد تاکید قرار داد و افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود 50 درصد کالاها در شهر بوشهر دارای برچسب قیمت هستند و در این زمینه کسبه باید بر روی کالای خود اتیکت قیمت، نصب کنند در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شوند.

گراشی با اشاره به اینکه در کلاس‌های آموزشی اصناف، بر نصب برچسب قیمت کالا تاکید می‌شود افزود: در شهر بوشهر 8300 واحد صنفی وجود دارد که یک‌هزار واحد آن فاقد پروانه کسب هستند.

وی از فعالیت بازرسان برای کنترل قیمت کالاها خبرداد و بیان کرد: علاوه بر فعالیت 12 بازرس اتحادیه صنفی، 13 بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت برای بررسی بازار و قیمت اجناس فعال است اما حجم مشکلاتی به گونه‌ای که بازرسان توان بررسی همه مشکلات ندارند.

رئیس مجمع امور صنفی بوشهر با تاکید بر این نکته که هر خریدار باید یک بازرس باشد گفت: باید فرهنگ مطالبه‌گری در بین مردم بوشهر افزایش یابد و نسبت به اختلاف قیمت‌ها در بازار بررسی و به بازرسان اطلاع دهند.

گراشی، با بیان اینکه گرانی اجناس در بازار بر هیچ کس پوشیده نیست گفت: قیمت کالاها باید کنترل شود که افزایش قیمت کالاها در بازار باید تحت نظارت کمیته تخصصی باشد.

وی، رکود صنعت ساختمان را در بوشهر مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون فعالیت صنعت ساختمان در بوشهر دارای رکود است که با رونق گرفتن این صنعت 350 رسته صنفی فعال می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی بوشهر به جایگاه بوشهر در عرصه گرانی پرداخت و خاطر نشان کرد:  بوشهر در میان گرانترین شهرهای  ایران در ردیف 17 قرار دارد و این در حالی است که در زمینه مسکن  و اجاره بهاء مسکن و واحدهای تجاری، بوشهر جزء شهرهای گرانی است که قیمت واحدهای مسکونی و زمین در آنها دارای بیشترین سطح قیمت است.

گراشی با اشاره به ساماندهی دست‌فروش‌ها در شهر بوشهر تاکید کرد: برای تحقق این مهم  بر اساس قانون نظام صنفی کمیته‌ای تشکیل شده که دست‌فروشان و فروشندگان دوره‌گرد پس از تعیین صلاحیت از نظر عرضه اجناس و فردی می‌توانند فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی دست فروش‌ها با همکاری گشت‌های شهرداری اجراء می‌شود تصریح کرد: پس از پایش و بررسی‌های همه جانبه دست‌فروش‌ها در شهر بوشهر از مهرماه امسال ساماندهی و فروشندگان پس از تعیین صلاحیت می‌توانند فعالیت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر