دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۴۷۲
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳

فکرشهر: در سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه کشور، با حضور مدیرستادهای نماز جمعه کشور اعضای ستاد نماز جمعه استان بوشهر در گردهمایی اعضای ستادهای نماز جمعه تجلیل شدند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، گردهمایی اعضای ستادهای نماز جمعه استان بوشهر ظهر امروز در مصلی شهدای محراب بندردیر با حضور مدیرستادهای نماز جمعه کشور برگزار شد.

این گردهمایی که به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه کشور برگزار شد فرماندار شهرستان دیر نماز جمعه را سنگر اسلام و انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: امامان جمعه در 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در عرصه‌های مختلف انقلاب داشته‌اند که اوج این نقش در 8 سال جنگ تحمیلی آشکار شد.

حمزه اعتماد نقش امامان جمعه در اتحاد و  وحدت مردم و مسئولان بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: 5 مرداد سالروز برپایی نخستین نماز جمعه در کشور فرصت مهمی برای تجلیل از اعضای ستاد نماز جمعه است.

وی با اشاره به نقش مهم اعضای ستاد نماز جمعه در برپایی  این فریضه الهی گفت: اعضای ستاد نماز جمعه در همه حال در گرما و سرما برای فراهم کردن بسترهای لازم در برپایی اقامه نماز جمعه نقش مهم و قابل تقدیری دارند.

فرماندار دیر حمایت و همراهی با دولت از سوی ائمه جمعه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: ستاد نماز جمعه متعلق به جناح و گروه خاصی نیست بلکه مستقل و مربوط به نظام و حاکمیت است.

اعتماد با قدردانی از امام جمعه دیر و اعضای ستاد این شهرستان بیان کرد: حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه دیر نقش مهمی در تقویت اتحاد و تبیین مسائل و مشکلات مردم دارد که از خدمات آن تقدیر می‌شود.

امام جمعه دیرهم با بیان اینکه نماز جمعه یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از نماز جمعه به عنوان قرارگاه و قلب فرهنگی هر شهر یاد کرده‌اند که جایگاه مهم نماز جمعه را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی  نماز جمعه را قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق دانست و تاکید کرد: در 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه نقش مهمی در تقویت بنیه اعتقادی، سیاسی و اجتماعی مردم داشته است.

وی، اعضای ستاد  نماز جمعه را بازوان توانمند امامان جمعه دانست و گفت: در 5 مرداد سال 58 نماز جمعه تهران با حکم  و فرمان امام (ره) به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد که تاکنون نماز جمعه روزبه روز توسعه یافته است.

در این آئین از اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان دیر به عنوان ستاد نمونه و فعالان ستادهای ائمه جمعه استان بوشهر تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر