يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۴۹۸
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نیروهای خروجی آموزش و پرورش استان در سال پیش رو ۲ برابر نیروهای ورودی خواهد بود.

به گزارش فکرشهر، ناصر کرمی صبح شنبه در نشست با معاونین پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق با اشاره به اهمیت معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت در آموزش و پرورش اظهار داشت: برای مدیریت در سطح شهرستان در حوزه های آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی نیاز به منابع مالی و پشتیبانی از این حوزه ها است که رفع مشکلات این حوزه ها بر عهده این معاونت است. 

کرمی ادامه داد: مدیریت علاوه بر دانش و تجربه به هنر نیاز دارد و برای ثمربخشی مدیریت، سازماندهی، برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و ازیابی لازم است.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش، فصل تابستان یک دوره حیاتی است و تدوین یک برنامه عملیاتی برای اجرای صحیح آموزش که ماموریت اصلی این نهاد در مدارس است اجرایی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ساماندهی نیروی انسانی و استقرار پایه دوازدهم دو چالش پیش روی آموزش و پرورش در کشور است.

کرمی با بیان اینکه در سال پیش رو نظام آموزشی ۶-۳-۳ به طور کامل مستقر می شود و رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش از ۲ سال آموزشی به ۳ سال افزایش پیدا می کنند یادآور شد: این دو رشته با توجه به نیاز به کارگاه ها و مواد مصرفی هزینه زیادی دارد که با افزایش یک پایه ای در آن، این هزینه بیشتر می شود.

سازماندهی نیروی انسانی

به نوشته مهر، این مقام مسئول با اشاره به عدم تراز نیروهای ورودی و خروجی آموزش و پرورش استان افزود: نیروهای خروجی آموزش و پرورش استان در سال پیش رو ۲ برابر نیروهای ورودی خواهد بود که باتوجه به افزایش دانش آموزان در دوره ابتدایی، سازماندهی نیروی انسانی از چالش آموزش و پرورش استان است.

کرمی با اشاره به صحبت وزیر آموزش پرورش در رابطه با اینکه اولویت اول آموزش و پرورش کلاس درس است بیان کرد: اگر یک کلاس بدون معلم باشد همه فعالیت های آموزش و پرورش بی ثمر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش پرورش منابع کمی در دست دارد تصریح کرد: سعی بر صرفه جویی در هزینه ها شود البته به گونه ای که احترام و رضایت همکاران نیز حفظ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با مجموعه های بیرونی مرتبط است و از این مجموعه ها به عنوان مثال درآمد خاص از شهرداری ها، شرکت ها و موسسات صنعتی سهمی دارد نیاز است با رایزنی، این سهم پرداخت شود.

لزوم جذب اعتبارات مناسب برای آموزش و پرورش

معاون سابق توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: آموزش و پرورش چند منبع درآمد دارد که اعتبارات ملی، استانی، درآمدهای اختصاصی و منطقه ویژه را شامل می شود که آموزش و پرورش استان در تعامل با منطقه ویژه آنچنان که باید خوب عمل نکرد.

عبدالکریم سیاسی نژاد ادامه داد: برای مراکز رفاهی و درمانی آموزش و پرورش باید در سازمان برنامه و بودجه از محل تملک و دارایی ردیف بودجه ای تعریف شود تا اعتبار لازم برای این مرکز جذب شود.

معاون سابق توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: اعتبار مالی آموزش و پرورش استان در سال جاری ۳۱ میلیارد تومان بوده است که اعتبار ناچیزی است.

سیاسی نژاد افزود: نیاز است یک دفتر مشترک و تعاملی بین منطقه ویژه و آموزش و پرورش شکل بگیرد تا اعتبارات لازم در این زمینه جذب شود و اعتبارات فرهنگی شرکت های منطقه ویژه در قالب پروژه های مشخص در اختیار آموزش و پرورش استان قرار بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر