جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۹۴۶
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳

فکرشهر: برداشت خرما از چهار و نیم میلیون اصله نخل استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بخشی از باغ داران شهرستان‌های تنگستان، دشتی و دشتستان برداشت خرما را آغاز کرده‌اند.

خسرو عمرانی با اشاره به این که برداشت این محصول تا اوایل آبان ادامه دارد، پیش بینی کرد که 150 هزارتن خرما ازنخل‌های استان بوشهربرداشت شود.

به گفته او، اگربارش‌های زمستانی خوب بود، می شد تا 160 هزارتن محصول از نخلستان‌ها برداشت  کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: با وجود کاهش بارش و وزش باد گرم، خرمای امسال فقط از نظرمیزان کاهش دارد اما کیفیتش مطلوب است.

عمرانی افزود: بازارخوبی هم درانتظار خرمای استان خواهد بود زیرا محصول پارسال به طورکامل فروخته شده و بازار در انتظار ورود محصول جدید است.

وی با بیان این که 75 درصد خرمای استان بوشهر در شهرستان دشتستان به دست می آید، یادآورشد: 78 درصدمحصول خرمای استان از گونه کبکاب است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برنامه این سازمان برای توسعه روشهای آبیاری نوین در نخلستان ها، تصریح کرد: این طرح بهمن پارسال در170 هکتار از نخلستانهای آبپخش به بهره برداری رسید و حالا در2400 هکتار از نخلستانهای سعدآباد در دست اجراست.

عمرانی ادامه داد: این طرح مصرف آب را حدود 40 درصد کاهش می‌دهد و هر هکتار به جای 20 هزارمترمکعب آب، با 12 تا 14 هزارمترمکعب، آبیاری می‌شود.

وی افزایش دوره آبیاری به هرهفته یک بار را از دیگرویژگی‌های این طرح عنوان کرد اماهمه این مزایا را منوط به پایدار بودن منبع تامین آب دانست.

استان بوشهر رتبه سوم تولید خرما را در کشور دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر