شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۱۸۲
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: زنان روستایی و عشایری بوشهر برای اشتغال توانمندسازی می‌شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، کبری توکلی ظهر شنبه در نشست بررسی وضعیت اشتغال و کارآفرینی روستایی اظهار داشت: در راستای تقویت اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال در روستاهای تلاش گسترده‌ای صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره به اجرای طرح تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، خاطرنشان کرد: این طرح فرصت برابر حضور زنان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را فراهم کرده است.

وی یکی از شاخص‌های توسعه هر کشور را شاخص «توانمند سازی» زنان در عرصه اشتغال و کارآفرینی روستایی عنوان کرد و افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر توانسته در این راستا گام های موثری بردارد و رشد قابل توجه ای را برای حضور زنان روستایی و عشایری در اقتصاد خانواده رقم زند.

توکلی افزود: طرح اشتغال روستایی و عشایری و مشاغل خانگی فرصتی برای زنان روستایی است تا سهم خود را در فرایند توسعه روستاها دریافت کنند و امروزه زنان روستایی نسبت به گذشته توانایی و قدرت بیشتری برای حضور در اجتماع پیدا کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر پیشرفت های تکنولوژیکی به کمک زندگی دشوار عشایری و روستایی گذشته آمده و آنها را وارد فضایی از رفاه شهری کرده است. همراه با این تغییرات است که زنان دیگر تنها در خانه حضور ندارند و وارد فضای «کنشگری اجتماعی» شده اند و می کوشند به شرایط عادلانه ای برسند که بتوانند در آن به ایفای نقش بپردازند.

توکلی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی بوشهر با همکاری فنی و حرفه ای در راستای مهارت آفرینی در روستاهای شهرستان، نقش مهمی در اشتغال زنان روستایی و عشایری ایفا کرده و امید است طرح تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در آینده به کاهش فقر و امنیت غذایی کمک کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر