دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۱۸۳
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷

فکرشهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهرگفت: طبق اطلاعات به دست آمده صیادان بوشهری به دست پلیس ساحلی امارات متحده عربی دستگیر شده ‌اند اما از سرنوشت آنها هنوزخبری نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، یک فروند لنج با 9 سرنشین خود یک هفته پیش یعنی شنبه 10 شهریور از اسکله جلالی بوشهر به دریا رفت که عصر چهارشنبه با شلیک قایقی ناشناس رو به رو شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر می‌گوید: با توجه به اظهارات مالک لنج، این شناور صیادی به شماره 7755 ، دهم شهریور از اسکله جلالی بوشهر خروج می‌کند و چهاردهم شهریور پلیس مرزی امارات با سرنشینان آن درگیر می شود که این درگیری یک قربانی و دو زخمی به جا گذاشته است.

عباسعلی زنده بودی تاکید می‌کند: محل دقیق این حادثه هنوزمشخص نیست.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته، تصریح می‌کند: تیراندازی به سمت لنج‌ها حتی اگر وارد آب‌های ساحلی کشوردیگری شوند، غیرقانونی است و بارهاپیش آمده که شناورهای خارجی واردآب‌های ایران شده‌اند اما فقط شناورشان توقیف شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر، علاوه بر این که بر پیگیری مسوولان برای چاره اندیشی این مشکل، از صیادان هم می‌خواهد با توجه به سامانه ردیاب نصب شده بر روی شناور، مراقب باشند به اشتباه وارد مرزدیگرکشورها نشوند.

در همین حال، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: طبق اطلاعات ما این افراد به امارات منتقل شده اند و با توجه به پیگیری‌های  شیلات و نمایندگی وزارت امورخارجه، امیدواریم امروز یا فردا بتوانیم به اطلاعات دقیق‌تری دست یابیم.

مجید خورشیدی افزود: امروز و فردا تعطیلی هفتگی در امارات است وهمین موضوع پیگیری سرنوشت صیادان رامشکل می‌کند.

وی گفت: علت و محل دقیق حادثه مشخص نیست.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداربوشهر با اشاره به حوادث مشابه در چند سال گذشته، تصریح کرد: مسوولان کشورمان و گاردساحلی کشورهای جنوب خلیج فارس باید به یک پروتکل عمل برسند تا در صورت بروز این اتفاق ها، مشکل زود حل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر