يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۲۲۷
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ۳۰۰ موسسه و خانه های قرآنی شناسه دار در استان بوشهر مشغول به فعالیت های قرآنی هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امورخیریه دو بازوان ولایت فقیه در جامعه هستند.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امورخیریه تولیت امور مساجد و احکام بانیان مساجد را عهده دار است و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در زمینه شناسایی ائمه جماعت مساجد فعالیت دارد و امید است که بتوانیم به تعامل و مشارکت دو سویه در راستای ساماندهی و پویاکردن پایگاه فرهنگی و دینی مساجد بستر را برای فعالیت و حضور جوانان جهت تقویت روحیه انقلابی گری و گفتمان دینی آماده و فراهم سازیم.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۳۰۰ موسسه و خانه های قرآنی شناسه دار در استان بوشهر مشغول به فعالیت های قرآنی هستند، افزود: موسسات و خانه های قرآنی شهری و روستایی بهترین ظرفیت و شبکه تبلیغی برای کمک به توسعه موقوفات قرآنی می باشند.

ترویج فرهنگ وقف و تقویت فرهنگ عمومی لازمه جامعه شهروندی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه امر تبلیغ دینی امر بسیار مهمی در ترویج فرهنگ وقف و تقویت فرهنگ عمومی جامعه شهروندی و سایر بخش ها است، اعلام کرد: بالغ بر ۱۱۰ نفر روحانی مستقر در راستای تبلیغ دینی در روستاها مشغول به ترویج فرهنگ دینی هستند و در این رابطه ۱۵۰ خانه عالم به عنوان زیرساخت فرهنگی استان بوشهر جهت استقرار روحانی مستقر داریم.

حجت‌الاسلام سید علی پناه محمودی نیا، معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این آئین بر تقویت و ساماندهی فعالیت مذهبی مساجد، گسترش فعالیت های قرآنی مشارکتی، ساماندهی و پشتیبانی امور شبکه تبلیغی دینی و زمینه آماده سازی حضور هیئت های مذهبی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان نکاتی را بیان کرد.

وی گفت: فعالیت روحانیون شبکه تبلیغی دینی در مساجد نقش محوری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند، خبرداد: گروه مستندساز «در امتداد فلق» به ‌منظور تهیه مستند از انعکاس گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی مذهبی، هنری و برنامه‌های در حال اجرای روستاها با محوریت روحانیت مستقر در مساجد ۳ نقطه استان بوشهر حضور می یابند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر