پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:بخشدار مرکزی دشتی گفت: درمانگاه فوق تخصصی چشم پزشک، بینایی سنج و چشم پزشکی در روستای زیارت ساحلی از 15 آبان ماه سال جاری به مدت سه ماه راه‌اندازی می‌شود.به گزارش فکرشهر، اسدالله حاجیانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بخش کاکی دارای 23 هزار و 157 نفر جمعیت و پنج هزار و 895 خانوار با وسعت هزار و 600 کیلومتر و سه دهستان است.بخشدار کاکی افزود: بخش کاکی  دارای 46 روستا، 22 دهیاری فعال، دو شهر و 45 اداره و نهاد فعال است که در 24 روستای آن شورای اسلامی وجود دارد و دارای 25 کیلومتر مرز آبی است.
کد خبر: ۴۷۴۵
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

فکرشهر:بخشدار مرکزی دشتی گفت: درمانگاه فوق تخصصی چشم پزشک، بینایی سنج و چشم پزشکی در روستای زیارت ساحلی از 15 آبان ماه سال جاری به مدت سه ماه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، اسدالله حاجیانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بخش کاکی دارای 23 هزار و 157 نفر جمعیت و پنج هزار و 895 خانوار با وسعت هزار و 600 کیلومتر و سه دهستان است.

بخشدار کاکی افزود: بخش کاکی  دارای 46 روستا، 22 دهیاری فعال، دو شهر و 45 اداره و نهاد فعال است که در 24 روستای آن شورای اسلامی وجود دارد و دارای 25 کیلومتر مرز آبی است.

وی ادامه داد: این بخش یکی از قطب‌های مهم کشاورزی شهرستان دشتی است که دارای 527 حلقه چاه کشاورزی، 5 هزار هکتار کشت آبی گوجه فرنگی خارج از فصل کشت می‌شود.

حاجیانی خاطرنشان کرد: 33 هزار هکتار کشت دیم گندم و جو و 40 هکتار فضای گلخانه‌ای و 250 هکتار نخیلات در بخش کاکی وجود دارد.

بخشدار کاکی گفت: سالانه بیش از 700 میلیون قطعه نشاء دراین بخش کشت می‌شود که در سطح ملی مقام اول کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اعتبارات سال جاری یادآور شد: در سال جاری مبلغ 13 میلیارد تومان از محل اعتبارت تملک دارایی و مبلغ یک میلیارد تومان نیز از محل بند الف تبصره 22 به بخش کاکی اختصاص داده شده که موجب توسعه اقتصادی، اجتماعی  و فرهنگی این بخش خواهد شد.

حاجیانی مهم‌ترین شاخص‌ها را عمران شهری، تعریض محور کاکی به شهر بادوله و روستای بنیاد، آبرسانی به سه روستای ساحلی کبگان، گلستان و لاور ساحلی برشمرد و افزود: جا دارد از عنایت فرماندار نسبت به رفع مشکل آب این روستاها تشکر کنم.

این مسئول اضافه کرد: راه روستایی، راه کاکی به شیخیان که موجب اتصال این بخش به دهستان کبگان می‌شود و از آرزوهای دیرینه مردم کاکی است یکی دیگر از شاخص‌ها در این بخش است.

وی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد تحولاتی در حوزه‌های مختلف بویژه حوزه سلامت بوده‌ایم که در زمینه آزمایشگاه‌ها، ساختمان و... در این بخش تغییرات بسیار خوبی صورت گرفته که از فرماندار دشتی، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، مدیریت بهداشت و درمان شهرستان تشکر می‌کنم.

بخشدار کاکی گفت: درمانگاه فوق تخصصی چشم پزشک، بینایی سنج و چشم پزشکی در روستای زیارت ساحلی از 15 آبانماه سال جاری به مدت سه ماه راه‌اندازی می‌شود.

حاجیانی یکی از مهم‌ترین مشکلات در این بخش را حصار زمین‌های کشاورزی مردم توسط منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد و افزود: مردم سندهایی دارند که به تایید مرحوم آیت‌الله حاج میزااحمد دشتی نجفی رسید و از زمان‌های قبل این زمین‌ها توسط منابع طبیعی تصرف شده که امیدواریم به مردم این منطقه کمکی شود تا زمین‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر