جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۹۳۲
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: شب شعر استانی عاشورا و دفاع مقدس یادبود دبیرفقید ادبیات و رزمنده و ذاکر اهل بیت سید ابراهیم فقیه حسینی جمعه شب در سالن اجتماعات اداره آموزش وپرورش شهر خورموج برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با واقعه عاشورا پیوند ناگسستنی دارند و الگوی اصلی رزمندگان نیز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش در کربلا بودند.

حمید زارعی اضافه کرد: شعر آیینی با اشعار عاشورایی معنا پیدا کرده و همواره از گذشته های دور شاعران شعر آیینی استان بوشهر عشق و دلدادگی خود به اباعبدالله الحسین(ع) را در قالب این اشعار سروده اند. 

وی ادامه داد: سید ابراهیم فقیه حسینی معلم، رزمنده و ذاکری برجسته و وظیفه شناس بود که خود را موظف می دانست از روح افراد جامعه مراقبت کند.

زارعی تصریح کرد: فقیه حسینی با وجود اینکه برادر اولین شهید دانش آموز استان و در پیش از انقلاب و دوران دفاع مقدس از مبارزان بود اما سهم خواهی نکرد و به رسالت معلمی و ذاکری خود پایبند بود.

وی یادآور شد: درگذشت این انسان متعهد که مجموعه ای از حسنات و فضایل اخلاقی و انسانی بود ناگوار و ضایعه ای تاسف آور برای جامعه ادبی و مذهبی شهرستان دشتی است.

در این آیین مجید عابدی، صالح دروند، غلامرضاابراهیمی، خلیل آزمون، سید عبدالحسن عسکری، غلامرضا خدادادی، محمد ابراهیمی، محمد تابناک، مازیاراسدی، ریحانه فیروزی، لیلا ناظری زاده و ستایش سرادار از شعرای استان بوشهر به شعر خوانی پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر