جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۰۱۸
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سهم این استان در تولید ناخالص ملی و استفاده از دریا اندک است که با توجه به ظرفیت های موجود باید با توسعه زیرساخت های مورد نیاز این میزان افزایش یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در دیدار با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به مناسبت هفته ملی دریانوردی افزود: اکنون یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی، کرانه است که باید در این مقوله اهتمام جدی تری ایجاد شود.

وی بیان کرد: اقتصاد کرانه‌ای، تلفیقی از پیشکرانه و پسکرانه است و به عنوان یکی از بزرگترین شاخص ‌های توسعه و پیشرفت از حیث سرزمینی و جغرافیای کرانه‌ای است.

صفایی بوشهری ادامه داد: هم اکنون بسیاری از کشورهایی که دارای کرانه و ساحل هستند درصد بالایی از آمار تولید ناخالص ملی آنها مرتبط بر اقتصاد کرانه‌ای است.

وی افزود: آبراه‌ها برای سرزمین‌هایی که دارای این مزیت هستند یک نعمت بسیار بزرگ برای توسعه و پیشرفت اقتصادی، برخورداری از قدرت رقابت بین المللی و ایجاد ارتباط در حوزه های مختلف با محیط پیرامونی است.

صفایی بوشهری ادامه داد: در استان بوشهر با دارا بودن طول ساحل بسیار زیاد، باید از این نعمت استفاده بیشتری شود و در این ارتباط برنامه ریزی‌های بسیار مدونی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های استفاده از اقتصاد دریا باید در استان بوشهر گسترش پیدا کند که یکی از آنها، توسعه زیرساختی است.

در این دیدار سیاوش ارجمند زاده مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گزارش مفصلی از فعالیت های زیر ساختی و عملکرد بندر بوشهر و بنادر تابعه این استان ارائه کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر