سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۱۷۴
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

فکرشهر: به مناسبت روز جهانی حمایت از حقوق حیوانات و جلوگیری از شکار بی رویه حیوانات و پرندگان وحشی گردهمایی با حضور جمعی از دوستداران محیط زیست در روستای شول گناوه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، به مناسبت روز جهانی حمایت از حقوق حیوانات وجلوگیری از شکار بی رویه حیوانات و پرندگان وحشی گردهمایی با حضور جمعی از دوستداران محیط زیست در روستای شول گناوه  به همت اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان برگزار و راهکارهای حفاظت از محیط زیست بررسی شد.

محمدتولیده رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه و دیلم پیش از ظهر جمعه در این گردهمایی گفت: همه ما نسبت به نسل های آینده این کشور مسئول هستیم و باید از  محیط زیست، کوهستان‌ها، پرندگان و حیوانات وحشی موجود در کوه ها محافظت کنیم و  محیط زیست و حیات جانوری و گیاهی آن  را به نسل های آینده تحویل دهیم.

وی افزود: بعضی از گونه‌های جانوری در مناطق  مختلف به شدت در حال انقراض هستند که این مسئله توسط شکارچیان غیر قانونی و شکارهای بی‌رویه آنها ایجاد می شود.

وی گفت: کوهستان‌های تحت حفاظت محیط زیست بسیار گسترده است و با چهار یا پنج نفر نیروی یگان حفاطت محیط زیست قابل کنترل نیست  پس با حمایت و همکاری شما مردم این روستا و روستاهای اطراف که در نزدیکی کوه‌ها زندگی می‌کنید می‌توان از گونه های جانوری بیشتر محافظت کرد.

وی تصریح کرد: حفاطت از کوه‌ها و پرندگان و حیوانات و حیات جانوری و گیاهی در این کوهستان‌ها جز با مشارکت شما مردم عزیز مقدور نیست.

تولیده گفت: اداره محیط زیست و مردم باید باهم اتحاد و مشارکت  داشته باشند تا بتوانند از محیط زیست خود به خوبی مراقبت کنند.

وی افزود: ریختن زباله یکی از مهمترین عوامل در آلوده کردن محیط زیست جانوران است که سالانه تعداد زیادی از گونه های مختلف جانوری را تلف می‌کند.

 رئیس اداره محیط زیست گناوه و دیلم گفت: یکی از راهکارهایی که ما به دولت پیشنهاد داده ایم ایجاد مناطق شکار ممنوع در کوهستانهای روستاهای شول و سیاهمکان و بعضی نقاط دیگر است که اگر به تصویب برسد می‌تواند زیستگاه خوبی برای حیوانات و پرندگان وحشی باشد و از انقراض گونه های اصیل این حیوانات در کوههای این مناطق جلوگیری کند.

کد

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر