سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان در گفت و گو با «فکرشهر»:
فکرشهر: فراخوان یازدهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان توسط انجمن هنرهای نمایشی شهر اهرم منتشر شد...
کد خبر: ۴۸۲۵۶
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: فراخوان یازدهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان توسط انجمن هنرهای نمایشی شهر اهرم منتشر شد.

به گزارش فکرشهر، مجتمع فرهنگی هنری اهرم، مانند ١٠دوره گذشته، امسال نیز میزبان جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان خواهد بود.

به بهانه یازدهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان، گفت وگویی داشتیم با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان که در ادامه می خوانید:

اینکه می گویید اهرم پایتخت تئاتر جنوب است از کجا نشأت می گیرد؟
جنوب ایران به ویژه تنگستان و اهرم  آنقدر فضای ناب، ریشه دار، پیشینه تاریخی، فرهنگی، هنری و اصالت دارد و آنقدر هنرمند نخبه با ایده های ناب ناگفته و نانوشته دارد، که به تنهایی می‌تواند نماد فرهنگ و هنر و تئاتر جنوب بوده و پرچم آن را با لیاقت تمام برافراشته کند و معرف جنوب برای تمام ایران و سفیر فرهنگ و هنر ایران برای تمام دنیا باشد.

منظورتان از ایده های ناب ناگفته و نانوشته چیست؟
در فرهنگ، هنر، ادبیات و تاریخمقاومت آنقدر شخصیت، سوژه، ایده و فضا داریم که همیشه بتوانیم  مانور بدهیم. تاریخ مقاومت دلیر مردان تنگسیر ما در برابر استعمار پیر انگلستان سرشار از نمونه ها، سرمشق ها وسرخط های ناب، بکر و بی نظیر برای حوزه های ادبیات و هنر به ویژه تئاتر است.

امسال چندمین دوره میزبانی شما در جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان است؟
جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان به عنوان بخش تکنیکی این فضا و با پیشیینه فنی تجربه ی قابل قبولی در این ضمینه داشته است و توانایی تبدیلشدن به جشنواره منطقه ای و کشوریدر تکنیکال کردن تئاتر جنوب و معرفی اهرم  به عنوان پایتخت تاتر جنوب کشور دارد.

در این مسیر چه آینده ای برای تئاتر تنگستان ترسیم کرده اید؟
 درمسیری که ما برای پیشرفتمانترسیم کرده ایم راهی طولانی در پیش داریم. بضاعت مالیو بودجه قطره چکانی و بسیار محدود و همچنین کمکهایی بسیار اندک به ما می رسد اما همت بلند و خستگی ناپذیر، ایمان و اراده خلل ناپذیر و آرزویی به بلندای ابدیت داریم؛ سنگهایی را که ناجوانمردانه و نامهربانانه و از سر سونامی جاهلانه در این راه  به سوی ما و به هدف خسته کردن ما  پرت میشودرا زیر پای خود به خاک راه تبدیل خواهیم کرد و دست پر مهر تمام کسانی را که قلب و  فکرشان برای سربلندی این دیار در جوش و خروش است میفشاریم.
در اشل ترسیمی ما حفظ و رعایت شوونات ایرانی و اسلامی، حفظ کرامت انسانی و جایگاه متعالیهنر و شخصیت والای هنرمندان به عنوان نماد فرهنگ و هنر و متشخصین جامعه نجیب جنوب با نگاه ویژه به مقوله مغفول مانده ی اقتصاد هنر در تمامی رشته ها توجه و رعایت شده است.

چرا تئاتر طنز را انتخاب کرده اید؟
این جشنواره در این شرایط حساس میتواند حال مردم و جامعه را خوب کرده و روحیه بخش و نشاط آور باشد و به یقین میتواند کمک حال اقتصاد جامعه باشد اگر به جد به مقوله اقتصاد هنر توجه کنیم.
و از همه مهم تر در موقعیت خطیر کنونی که بخش فرهنگ و هنر وظیفه ایسنگین به عهده دارند،برای مقابله با جنگ رسانه ای، تبلییغاتی و فرهنگیو برای  شکست دادن امپریالیسم حقیراما دست و دلباز فرهنگی و  دشمنان قسم خورده تئاتر به عنوان فریاد نجیبانه صحنه فرهنگ و هنر، بزرگترین جبهه و قدرتمندترین افراد و جامع ترین متن و فضا را در اختیار دارد..

به گزارش فکرشهر، یازدهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان در روزهای 23 الی 26 بهمن ماه به میزبانی شهر اهرم برگزار خواهد شد.

مهلت اعلام آمادگی جهت شرکت در این جشنواره تا ٥ دی ماه ٩٧ خواهد بود و دهه سوم بهمن‌ماه سال جاری برای برگزاری جشنواره پیش بینی شده است.

آدرس دبیرخانه: اهرم – خیابان آبگرم- مجتمع فرهنگی هنری- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی -دبیرخانهیازدهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان تلفن: ٣٥٢٢٤٢٤٥

آدرس الکترونیکی tanzetangestan@gmail.com

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر