دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۹۷۰
پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۷

به فکرشهر:  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کشت گندم در ۷۵ هزار هکتار اراضی استان بوشهر گفت: بذر مورد نیاز گندم‌کاران تامین شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، خسرو عمرانی  اظهار داشت: ۷۵ هزار هکتار اراضی استان بوشهر در سطوح ابلاغی طرح خوداتکایی گندم در سال زراعی ۹۸-۹۷ پیش‌بینی شده است که شامل ۶۰ هزار هکتار دیم و ۱۵ هزار هکتار آبی است.

وی با اشاره به اینکه نیاز بذر هر هکتار در کشت آبی ۲۵۰ کیلوگرم و هر هکتار در کاشت دیم ۱۲۰ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۱ هزار و ۱۲۳ تن بذر گندم برای سال زراعی جاری استان بوشهر تامین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: این بذر در طبقات پرورشی ۳، مادری و گواهی در سطوح سه هزار و ۳۳۴ هکتار از پیمانکاران بذری توسط سه شرکت تولید و فرآوری بذر استان خریداری شد.

وی با بیان اینکه این بذرها شامل شش رقم در گندم آبی و پنج رقم در گندم دیم بوده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰۰ تن از بذور پرورشی و مادری برای استقرار بهتر بذر در بستر خاک و بالا بردن ارزش غذایی محصول به روش بذر مال به عنصر روی آغشته شود.

عمرانی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن بذر فرآوری، ضدعفونی و پس از کیسه گیری و تایید نماینده موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال، بر اساس سطوح ابلاغی طرح خوداتکایی گندم به شهرستان ها تخصیص و توسط عاملین توزیع، حمل و در دسترس بهره برداران قرار می گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: هم اکنون سه هزار و ۲۶۹ تن از بذور مذکور، فرآوری و میزان ۲۰درصد توسط عاملین توزیع شهرستان ها حمل و بین کشاورزان توزیع شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر