جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۱۳۹
سه‌شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۸

فکرشهر: رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم (ع) و ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) که در استان بوشهر ساخته شده شده‌اند به کربلا منتقل می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالرضا مطاف  اظهار داشت: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بسیار زیادی به اهل بیت(ع) دارند و با کمک‌های مردمی ضریح خیمه‌گاه قمر بنی‌هاشم (ع)، امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در استان ساخته شده است.

وی اضافه کرد: ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم (ع) در دشتستان امروز همزمان با اربعین حسینی با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برای نصب در کربلای معلی رونمایی شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به ساخت این ضریح در شهرستان دشتستان ادامه داد: این ضریح پس از بدرقه در شهرهای مختلف برای نصب به کربلای معلی منتقل خواهد شد.

وی وزن ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم(ع) را چهار و نیم تن عنوان کرد و ادامه داد: این ضریح از چوب ساج، طلا، نقره و مس ساخته شده است و عملیات ساخت آن به مدت دو سال انجام شده است.

مطاف با اشاره به رونمایی از ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) همزمان با ۲۸ ماه صفر در بوشهر خاطرنشان کرد: این ضریح در سالروز رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) پس از رونمایی برای نصب به کربلا منتقل می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر