دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۱۷۰
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۸

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: زیرساخت آزمایشگاهی و کارگاهی بخش کشاورزی استان بوشهر توسعه یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در نشست با مدیران بخش‌های تحقیقاتی و آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه کشاورزی و تولیدات این بخش دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی به اهمیت بالای تحقیقات در عرصه کشاورزی برای تولید محصولات سالم‌تر و باکیفیت‌تر اشاره کرد و ادامه داد: زیرساخت‌های مناسب آزمایشگاهی و کارگاهی در بخش کشاورزی در استان بوشهر فراهم شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به منابع بالقوه موجود در استان بوشهر بیان کرد: باید علاوه بر ایجاد انگیزه مناسب برای انجام فعالیت‌های پژوهشی، سرمایه‌گذاری مناسب در این بخش فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در زمینه گیاهی، آبزیان و دارویی خاطرنشان کرد: استان بوشهر توانایی تولید مواد غذایی با کیفیت و گیاهان دارویی را دارد و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

صفایی بوشهری با تاکید بر ایجاد مراکز دانشی به عنوان مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در استان، افزود: بخش مهم اقتصاد در استان بوشهر مربوط به توزیع مواد غذایی است و در عرصه تولید کمتر است که می‌طلبد حرکت بیشتری برای تولید انجام شود.

وی به گردش بالای تولید، توزیع و مصرف مواد غذایی اشاره کرد و گفت: باید تحقیقات باکیفیت در عرصه کشاورزی و تولید مواد غذایی انجام شود و مواد غذایی باید سالم و منطبق با کیفیت و جلوتر از نرخ جمعیتی باشد تا از تورم جلوگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر