جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غربی‌ها بیشتر از ما نیاز دارند که چالش با ایران را به یک سرانجام برسانند.به گزارش فکرشهر، سیدمرتضی نبوی در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: آزادگان رنج‌های بسیار زیادی را در راه حراست و حفاظت از این نظام و انقلاب کشیدند و باید قدر آنها را به خوبی بدانیم.وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بیان داشت: نظارت قوی بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از مهمترین وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
کد خبر: ۴۹۱۸
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۶

فکرشهر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غربی‌ها بیشتر از ما نیاز دارند که چالش با ایران را به یک سرانجام برسانند.

به گزارش فکرشهر، سیدمرتضی نبوی در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: آزادگان رنج‌های بسیار زیادی را در راه حراست و حفاظت از این نظام و انقلاب کشیدند و باید قدر آنها را به خوبی بدانیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بیان داشت: نظارت قوی بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از مهمترین وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این مجمع شاخص‌هایی را با کمک دولت، قوه قضائیه و مجلس تعیین می‌کند که ارزیابی می‌شوند و تصمیم‌گیری در مورد عملکرد دستگاه‌های مختلف از این طریق صورت می‌گیرد.

وی در ارتباط با فعالیت شورای حل اختلاف سه قوه نیز گفت: این شورا در دولت قبل تشکیل شد که ارجاعات بیشتری به شورا می‌شد و در مورد اعتراضات رئیس جمهور به برخی مصوبات مجلس و شورای نگهبان پیگیری می‌کردیم.

نبوی تصریح کرد: اقدامات کارشناسی و تحقیقات لازم توسط شورای حل اختلاف انجام می‌شد و سپس نظر کارشناسی به مقام معظم رهبری ارسال می‌شد و ایشان هم جواب محرمانه را به سران قوا می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه به علت تلاش برای رفع اختلاف بین قوا مسائل مطرح شده در این شورا رسانه‌ای نمی‌شد، اضافه کرد: نشست‌های ما هنوز هم برگزار می‌شود و برای دسته‌بندی و ریشه‌یابی تاریخچه اختلافات قوا اقداماتی صورت گرفته است.

نبوی در ادامه در ارتباط با مسائل مطرح شده در مورد استیضاح وزیر علوم نیز خاطرنشان ساخت: استیضاح و سوال از وزرا از حقوق نمایندگان مجلس است که می‌توانند در مورد عملکرد وزار سوال کنند و نتیجه استیضاح نیز به وزیر بستگی دارد که معمولا در جریان استیضاح‌ها، وزیر ابقاء شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اضافه کرد: نمایندگان مجلس با توجه به فرصتی که به وزیر علوم برای تغییر رویکردش داده شده و این رویکرد تغییر نکرد، تصمیم به استیضاح وی گرفتند.

فضای کسب و کار مهمترین چالش پیش روی اقتصاد مقاومتی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به وفاق عمومی و تایید دولت، مجلس و قوه قضائیه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اذعان داشت: برای فهم مشترک این طرح، نشست‌هایی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در استان‌ها برگزار می‌شود.

نبوی از تلاش برای هم‌افزایی بیشتر برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: امیدواریم برنامه ششم توسعه کشور شامل اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی اصل 44 باشد.

وی بر لزوم بهبود فضای کسب و کار در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: این فضا از مهمترین چالش های پیش روی اقتصاد مقاومتی است و باید تلاش شود تا با برنامه‌ریزی مناسب شاهد برداشته‌شدن چالش‌های پیش رو باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت ارتباط با مذاکرات هسته‌ای کشورمان نیز با بیان اینکه غربی‌ها بیشتر از ما نیاز دارند که چالش با ایران را به یک سرانجام برسانند، اذعان داشت: امیدواریم شاهد به نتیجه مطلوب رسیدن این مذاکرات باشیم و رئیس جمهور نیز اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارند.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر