پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۶۹۰
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۱

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات پاکسازی دره فصلی شول شهرستان گناوه از لکه های نفتی آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، سیاوش ارجمند زاده در تشریح این خبر بیان کرد: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر آلودگی رودخانه گناوه به لکه های نفت خام، با هماهنگی های انجام شده بلافاصله شده تیم مقابله و کارشناسان مربوطه به همراه تجهیزات و وسایل کامل پاکسازی و مقابله با آلودگی (جاذب های نفتی، تجهیزات مکانیکی و دیسپرست) به بندر گناوه اعزام شدند.

وی افزود: همچنین مقرر شد تجهیزات پشتیبانی به همراه نفرات آماده به عملیات، توسط شناور یدکش تاسوعا از بوشهر به گناوه اعزام شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان ادامه داد: با توجه به بررسی و ارزیابی کارشناسان اداره ایمنی به همراه اداره بندر و دریانوردی گناوه از شرایط آلودگی، در مرحله اول عملیات مقابله و پاکسازی به منظور پیشگیری از ورود لکه های نفتی به دریا، تیم مقابله با استفاده از بوم های جاذب نفتی اقدام به بوم اندازی از روی پل کرد که این مهم سبب جذب بخشی از لکه های نفتی در محدوده پل سید رضا و پیشگیری از ورود لکه ها به دریا شد.

وی اضافه کرد: همچنین پایش دریایی محدوده بندر گناوه نیز توسط کارشناسان مقابله با آلودگی به اتفاق نماینده محیط زیست در حال انجام است.

ارجمند زاده همچنین گفت: یدک کش اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به همراه تجهیزات کمکی برای مقابله با آلودگی به بندر گناوه اعزام می شود تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر