دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۸۲۶
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

فکرشهر:  معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تحصیل ۱۳ درصدی دانش آموزان استان در رشته ریاضی زنگ خطری برای همه ما است.

به گزارش فکرشهر ازمهر، حسین درتاج ظهر چهارشنبه در نشست مدیران و کارشناسان منطقه بردخون اظهار کرد: انتظار حداکثری و توجه حداقلی است زیرا زمان تقسیم اعتبارات و توجه به شأن فرهنگیان، آموزش و پرورش به جایگاه واقعی نمی رسد اما توجه به معلم و آموزش و پرورش راه حل رفع مشکلات و توسعه همه جانبه است.

وی افزود: باید نگرش‌ها را در جامعه ایجاد کنیم و جامعه باید انتظارات و خواسته ها را باور کند هرچند خود نیز سهمی مهم در عدم تحقق اهداف داریم.

درتاج با بیان اینکه معلمی را انتخاب کرده‌ایم، گفت: با دست خالی و همه مشکلات باید برنامه ها را پیش ببریم البته نقش مدیران مهم و اساسی است زیرا موفقیت های حوزه آموزش و پرورش با تلاش و پشتکار مدیران حاصل می شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش بوشهر با تأکید بر نقش مشارکت جویی ابراز داشت: ظرفیت های بسیار خوبی در اختیار داریم و باید از همه ظرفیت ها و توانایی ها بهره ببریم و باور کنیم که دیگران می توانند به ما کمک کنند و مشارکت های فکری خود را در اختیارمان قرار دهند.

وی ادامه داد: مدیران نیاز به همراهی دارند اما باید زمینه را ایجاد کنند و به ظرفیت سازی در بهبود امور اعتقاد کنند و نسبت به برنامه محوری توجه بیشتری کنند و با توجه به وضع موجود و ایده آل حرکت کنیم.

درتاج ضرورت پژوهش را یادآور شد و افزود: کارآموزی، دست سازه ها، هدایت تحصیلی با حضور و مشارکت خانواده ها و مشاوران مجرب و تقویت مهارت ها از ضروریات مدارس است.

وی اضافه کرد: توسعه فنی حرفه ای و کاردانش از برنامه های محوری در استان است اما تحصیل ۱۳ درصدی دانش آموزان استان در رشته ریاضی نیز زنگ خطری برای همه ما است که نیازمند توجه بیشتر همگان است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش بوشهر تصریح کرد: استقرار پایه دوازدهم با برنامه صورت گرفت اما باید تلاش کنیم ضعف ها رفع شود و برای رسیدن به چشم اندازها برنامه ریزی کنیم.

درتاج گفت: نیاز مدارس کاردانش و فنی حرفه ای زیاد و امکانات تخصیصی بسیار کم است اما تلاش می شود نیازها بر اساس اولویت بررسی و تأمین گردد و سهم مناطق کوچک تضییع نشود.

در ادامه کارشناسان، معاونان و مدیران مدارس پیرامون حوزه کاری خود مطالبی بیان کردند.

مدیران مسئولیت پذیری خود را حفظ کنند

ظهیر محمودی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در نشست مدیران منطقه بردخون اظهار کرد: مدیر رکن اساسی هر واحد آموزشی و پرورشی است و باید تلاش کنند با همراهی و مشارکت دیگران مراکز تعلیم و تربیت به جایگاه واقعی برسد.

وی با تأکید بر برنامه محوری در امور افزود: نگاه جامعه به فرهنگیان است و این گروه همواره زیر ذره بین، نظارت و قضاوت دیگران هستند و باید به گونه ای عمل کنند تا به عنوان الگویی شایسته پذیرفته شوند.

محمودی اضافه کرد: وجود انجمن ها و شوراهای مختلف در مدارس و ظرفیت ارزشمند دانش آموزان و فرهنگیان فرصتی مناسب برای حرکت به سمت رشد و پیشرفت است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: تعامل و همراهی شوراهای اسلامی و دهیاری های روستاها موجب شده طرح روستامرکزی در بخش بردخون با کمترین مشکل اجرا شود.

وی ابراز داشت: کلاس های کنکور با استقبال و همراهی دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده ها تشکیل شده و تلاش می کنیم در مدارس کاردانش نیز چنین کلاس هایی تشکیل شود.

محمودی مطالعه را موجب اعتلای فرهنگی جامعه دانست و گفت: تجهیز و حمایت از کتابخانه مدارس در برنامه قرار دارد که تلاش می کنیم با افزایش منابع و تأمین تجهیزات این خواسته دانش آموزان محقق شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون توسعه فرهنگ قرآنی در مدارس را مهم دانست و یادآور شد: به منظور ترویج فرهنگ قرآنی  و اعتلای مبانی دینی ۵ آذر محفل انس با قرآن در بردخون برگزار می شود.

وی خواستار انعکاس فعالیت ها شد و اظهار کرد: فعالیت ها و تلاش های گسترده ای در آموزش و پرورش منطقه صورت می گیرد و مدارس سهم زیادی در این فعالیت ها دارند که انتظار می رود برای انعکاس آن اقدام کنند.

محمودی افزود: اخبار امیدآفرین و موفقیت ها در صدر گزارش ها قرار گیرد تا مردم با جایگاه تلاش ها و ایثارگری های فرهنگیان آشنا شوند و ضمن حفظ جایگاه سازمانی از بی انصافی بپرهیزیم.

در ادامه معاونان پرورشی و پشتیبانی و مدیران مدارس فعالیت ها و عملکرد خود را بیان کردند و خواستار همراهی و حمایت متولیان و دلسوزان شدند.

دانش آموزان بردخونی راهی سرزمین نور شدند

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در آیین اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی جنوب اظهار کرد: اردوی سیاحتی زیارتی راهیان نور راهی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان، آشنایی آنان با ارزش های والای انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دوران دفاع مقدس است.

ظهیر محمودی افزود: هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت  و امروز نباید این دوران مقدس فراموش شود.

وی اضافه کرد: میزان ماندگاری حماسه ها بر لوح تاریخ و اشاعه فرهنگ آن حماسه ها به نسل های آینده درگرو تلاشی است که بازماندگان و شاهدان صحنه های حوادث آن حماسه ها برای ترسیم آن انجام می دهند و شرح حماسه ها را به زبان قلم، بیان و هنر برای آیندگان بازگو می کنند که برپایی اردوی راهیان نور نمونه ای از این اقدامات است.

محمودی ادامه داد: اردوی راهیان نور یکی از ماندگارترین، پربرکت‌ترین و مؤثرترین حرکات و اقدامات فرهنگی در این دوره است که بین دانش آموزان انجام می گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: راهیان نور حرکتی کاملا تربیتی و فرهنگی است و باید به عنوان شاخص های پرورشی در مدارس آموزش داده شود.

وی ابراز داشت: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، بازخوانی وصایا و خاطرات شهدا، آشنایی با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان کشورمان در مقابل دشمنان و بازخوانی چگونگی عملیات‌های مختلف در دوران جنگ تحمیلی از مهمترین اهدافی بوده که ازطریق راهیان نور دنبال می‌شود.

محمودی با بیان اینکه دانش آموزان در این سفر متحول می شوند، افزود: دانش آموزان پس از حضور در این اردوی معنوی و آشنایی با آثار دفاع مقدس تغییر می کنند و می کوشند در مسیر شهدا حرکت کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: شور و شوق دانش آموزان برای حضور در این اردو نشان دهنده تحقق اهداف و برنامه ریزی های متولیان امر است.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون یادآور شد: تعداد ۸۵ نفر دانش آموز و همراه با دو اتوبوس راهی سرزمین های دفاع مقدس شدند که به  مدت سه روز از مناطق عملیاتی جنوب  مانند یادمان‌های شهدای دفاع مقدس از جمله یادمان شهدای شلمچه، بیت المقدس، اروند رود، محمودیه، هویزه و دیگر زیارتگاه‌ها بازدید خواهند کرد.

کاروان راهی نور با حضور و بدرقه مردم، مسئولان و اولیای دانش آموزان به سوی مناطق دفاع مقدس در جنوب کشور حرکت کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر