جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی؛
کد خبر: ۵۰۰۷۱
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴

فکرشهر:  مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: ۳۰ هزار ایرانی در خارج از کشور تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمدرضا خزاعی بعد ار ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: بر اساس قوانین بیمه اتباع خارجی، مهاجرین و پناهندگان تمامی تبعه خارجی مجاز در کشور می‌توانند بیمه تامین اجتماعی شوند.

وی افزود: بر این اساس طبق ماده پنج قانون تامین اجتماعی اتباع خارجی بیمه شده همانند ایرانیان از تمامی مزایای بیمه ای این سازمان برخوردار خواهند بود.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: جمعیت اتباع خارجه در کشور چهار میلیون نفر است که با افت ارزش پول ملی بالغ بر ۴۶۵ هزار تبعه از ایران خارج شدند که این افراد بیشتر اتباع غیرمجاز بودند.

خزاعی با بیان اینکه کارفرمایانب که به دنبال منافع اقتصادی هستند بدنبال کارگران می روند که تحت حمایت قانون کار نیستند، عنوان کرد: این موضوع موجب برهم خوردن بازار اشتغال و عدم رقابت بین نیروهای داخلی و خارجی می شود.

وی بیان کرد: ۳۰ هزار تبعه خارجی در استان بوشهر است که از این میزان تنها ۴۰۰ نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند و تا رسیدن به وضع ایده آل فاصله دارد.

 مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: بالغ بر یک میلیون ۷۹۰ تبعه خارجی در ایران وجود دارد که ۹۰ درصد آنها افغان هستند و یک سوم آنها در تهران سکونت دارند.

خزاعی در خصوص بیمه ایرانی های خارج از کشور اظهار کرد: ۳۰ هزار نفر بیمه پرداز اصلی و بالغ بر ۸۲ هزار نفر نیز مستمری بگیر ایرانی در خارج از کشور هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر