جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس آموزش ابتدایی آموزش وپرورش گناوه گفت: طرح ساخت تنور خورشیدی ˈمائده دهدشتی و فاطمه عبدالهیˈ از دانش آموزان خلاق این شهرستان در جشنواره کشوری جابربن حیان برای انتخاب برترین ها پذیرفته شد.به گزارش فکرشهر، صغرا افتخاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این جشنواره که 28 مرداد گذشته در تهران برگزارشد، طرح این دانش آموزان به همراه چهار طرح دیگر از استان بوشهر و طرح های دیگر استان های کشور در معرض نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۵۰۵۴
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: کارشناس آموزش ابتدایی آموزش وپرورش گناوه گفت: طرح ساخت تنور خورشیدی ˈمائده دهدشتی و فاطمه عبدالهیˈ از دانش آموزان خلاق این شهرستان در جشنواره کشوری جابربن حیان برای انتخاب برترین ها پذیرفته شد.
به گزارش فکرشهر، صغرا افتخاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این جشنواره که 28 مرداد گذشته در تهران برگزارشد، طرح این دانش آموزان به همراه چهار طرح دیگر از استان بوشهر و طرح های دیگر استان های کشور در معرض نمایش گذاشته شد.

وی اظهارکرد: دراین جشنواره ، فاطمه عبدالهی از طراحان ساخت تنور خورشیدی از دبستان زهره گناوه به عنوان نمایندگان دانش آموزان سراسر کشور که وزیر آموزش و پرورش و دیگر مقامات کشور حضور داشتند، سخنرانی و در پایان به آنان هدایایی اعطا شد.

کارشناس آموزش ابتدایی آموزش وپرورش گناوه گفت: داوران این جشنواره طرح های برتر را انتخاب و در مهرماه امسال اعلام خواهند کرد که امیدواریم طرح دانش آموزان گناوه ای در زمزه برترین ها قرار گیرد.

وی افزود: معصومه بدخشان به عنوان راهنما و خدیجه هجری به عنوان ناظر و رابط در ساخت این طرح با دانش آموزان همکاری تنگاتنگ و نقش مهمی داشتند.

مائده دهدشتی از دبستان حضرت رقیه (س) و فاطمه عبدالهی از دبستان زهره چگونگی ساخت تنور خورشیدی را شرح دادند و گفتند: این طرح در مهرماه 92 برای اولین بار درایران به عنوان نمادین ساخته شده است.

این تنور از دو المنت تشکیل و در زیر ورق های آلومینیوم جاسازی شده که ازیک طرف به سلول خورشیدی و از طرف دیگر به منبع ذخیره انرژی که از سلول خورشیدی به دست می آورد، متصل است.

درمحل اتصال تنور به سلول و منبع ذخیره یک کلید سه وضعیت قرار داده شده که در حالت اول به سلول خورشیدی و درحالت دوم به منبع ذخیره انرژی متصل بوده تا بتواند منبع ذخیره را توسط سلول خورشیدی شارژ کند.

آنان امیدوار هستند که طرح شان مورد حمایت و استفاده قرار گرفته و از برترین های جشنواره سراسری جابربن حیان قرار گیرد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر