سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ به میزبانی نماینده جنوب استان برگزار شد
فکرشهر: نماینده مردم جنوب استان بوشهر گفت: در تاریخ ایران جنبش دانشجویی رقم زننده اتفاقات مهم و تاریخی بسیار مهمی بوده، اما باید بررسی و مطالعه شود که چه اتفاقاتی این جریان مهم دانشجویی را به حاشیه جامعه برده است...
کد خبر: ۵۰۶۵۲
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳

فکرشهر: نماینده مردم جنوب استان بوشهر گفت: در تاریخ ایران جنبش دانشجویی رقم زننده اتفاقات مهم و تاریخی بسیار مهمی بوده، اما باید بررسی و مطالعه شود که چه اتفاقاتی این جریان مهم دانشجویی را به حاشیه جامعه برده است.

سکینه الماسی در نخستین گردهمایی دانشجویان بوشهری دانشگاه های تهران که به میزبانی وی و به مناسبت روز دانشجو در تهران برگزار شد، افزود: دانشجو باید سه ویژگی استکبارستیزی، مطالبه گری و علم آموزی داشته باشد، اگر شما چنین دانشجویانی باشید، جامعه پویا می شود و رو به جلو حرکت خواهد کرد.

وی در رابطه با اهمیت این نشست گفت: جلسه با دانشجویان برای نماینده، یک جلسه معمولی نیست، بلکه جلسه ای است که در آن بنده هم مثل شما که مطالبه داشتید، توقعاتی دارم که باید آنها را بیان کنم. 

نماینده مردم شهرستان های جنوبی استان بوشهر در رابطه با مطالبات دانشجویان گفت: من نماینده مردم هستم. وظیفه من پیگیری امور مردم است؛ اما به حمایت و پشتیبانی علمی و فکری شما نیازمندم. شما به یاری نماینده خود بیایید، ایده دهید، طرح بنویسید و برنامه ریزی کنید، بنده هم به عنوان خدمتگزار شما آنها را اجرایی خواهم کرد.

به گزارش فکرشهر، محمدجواد حق شناس، عضو بوشهری شورای شهر تهران نیز که در این نشست حضور داشت، درباره تاریخ جنبش دانشجویی مطالبی بیان داشت و گفت: هر زمان که فضای سیاسی- اجتماعی کشور از فعالین دانشجویی خالی ، ما با خسارت های جبران ناپذیری روبرو خواهیم شد و نمونه اصلی آن سقوط دولت مصدق است؛ جنبش دانشجویی نبض جامعه است که حرکت آن موجب زنده ماندن جامعه می شود.

به نوشته روابط عمومی دفتر سکینه الماسی، دانشجویان حاضر در این نشست نیز، با قرار گرفتن در پشت تریبون، دغدغه ها و مطالبات خود را در راستای توسعه استان با مسوولین در میان گذاشتند که محور اصلی بیشتر سخنان، زمینه های صنفی، توسعه ای، انتقادی و فرهنگی - اجتماعی بود؛ همچنین، دانشجویان، به انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت و پتانسیل بالای آنها در زمینه های علمی نیز پرداخته و در ادامه نیز پیشنهاداتی برای بهره برداری بهتر از ظرفیت های علمی استان مطرح کردند. همچنین دانشجویان خواستار ادامه یافتن جمع دانشجویان بوشهری در قالب یک تشکل یا صنف شدند که بتواند مطالبات استان بوشهر را به صورت سازماندهی شده به پیش ببرد.

این نشست، نخستین گردهمایی دانشجویان بوشهری دانشگاه های تهران بود که در آن، بیش از 180 دانشجو حضور داشتند و در حاشیه مراسم نیز با مسوولین حاضر به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
  
گزارش تصویری اینجا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر