پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۸۵۲
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

فکرشهر:  معاون وزیر و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: برای بازآفرینی سالانه ۲۷۰ محله در سطح کشور ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش فکرشهر از مهر، هوشنگ عشایری ظهر چهارشنبه در بازدید از بافت های فرسوده شهرستان دشتی اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه به دولت و شهرداریها تکلیف شده برای بازآفرینی شهری وارد شوند و سالانه در ۲۷۰ محله کشور کار انجام دهند.

وی افزود: برای اجرای کار در ۲۷۰ محله که با اولویت و بر اساس شاخص تعریف شده به ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

عشایری بیان کرد: از این مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی، هفت هزار میلیارد تومان توسط شهرداریها و هشت هزار میلیارد تومان نیز توسط دولت هزینه می شود.

وی بیان کرد: از هشت هزار میلیارد تومان دولت تاکنون چهار هزار میلیارد تومان اعتبار آن پیش بینی شده و برای چهار هزار میلیارد تومان کسری دیگر نیز خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و صحبت های به عمل آمده با رئیس جمهور و سران قوا این موضوع در جلسه سران قوا مصوب شد که از محل صندوق توسعه ملی با دستور مقام معظم رهبری صورت بگیرد.

عشایری ادامه داد: طی تفاهم نامه صورت گرفته بین وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه مقرر شد سه هزارو۷۷۰ میلیارد تومان در اختیار این برنامه قرار گرفته است.

وی گفت: به حمد الله در هفته قبل صندوق طی نامه ای به بانک مرکزی اعلام کرد که این پول به حساب سازمان برنامه و بودجه واریز کنند و بعد در اختیار وزارت راه قرار بگیرد  و ما نیز در اختیار بانکها قرار بدهیم تا یکصد هزار وام ۴۰ میلیونی برای همه شهرها و ۵۰ میلیون تومان نیز برای کلان شهرها در اختیار سازندگان حرفه ای قرار بدهیم.

عشایری بیان کرد: ما تفاوت این موضوع نیز تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد توسط بانک مسکن در اختیار سازندگان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: سود عددی که دولت در اختیار بانک قرار می دهد صفر درصد است و این دولت به جای مردم در بانک سپرده گذاری کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر