يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۸۵۵
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت:بحث سلامت روح و روان و جسم افراد جامعه بسیار مهم و با اهمیت است و در زمینه تامین این سلامت هیچ گونه کم کاری قابل قبول نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید علی پاک‌نژاد فرماندار گناوه ظهر چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گناوه گفت: بحث سلامت روح و روان و جسم افراد جامعه بسیار مهم و با اهمیت است  و در زمینه تامین این سلامت هیچ گونه کم کاری قابل قبول نیست.

وی افزود: با تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتفاق های خوبی در زمینه سلامت در سطح کشور افتاده است و در شهرستان گناوه نیز  در همین راستا کارهای خوبی صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به مشکلات و مسائل ایام عید نوروز در گناوه گفت: ایام نوروز در شهرستان گناوه با توجه به حضور میلیونی جمعیت در یک دوره ۲۰ روزه با شهرستان های دیگر بسیار متفاوت است و قابل مقایسه با دیگر شهرستان ها نیست.

 وی افزود: این امر و حضور چند برابری جمعیت  شرایط  را جهت خدمت دهی سخت می کند ولی  همه مسئولان و دستندرکاران باید با همراهی مردم و فضای مجازی و کسانی که در این زمینه کار کرده اند به ساماندهی امور کمک و همت کنند.

فرماندار گناوه گفت: آنالیز دستفروشان، تعیین مکان مناسب جهت ساماندهی دستفروشان برای جلوگیری از ایجاد مکان های شلوغ، برپایی نمایشگاه به صورت دائم تا ایام عید، برگزاری و استمرار جلسه‌ها به صورت منظم و با حضور اعضاء شورای سلامت، طرح برنامه هایی جهت ساماندهی دستفروشان از هم اکنون ، از جمله مسائلی است که باید به آن پرداخت   و با همکاری هم به حل این مشکلات کمک کنیم.

حجت الاسلام حسن فیروز اردکانی دادستان عمومی و انقلاب گناوه در این جلسه گفت: قانونگذار بهداشت  را یک حق عمومی برای آحاد جامعه عنوان داشته و قطعا بهداشت و توجه به آن  و برخورداری از این نعمت چه از نظر فردی و چه اجتماعی و محیطی جسمی و روانی یک حق عمومی است و زمانی که یک حق عامه شد قانگذار توجه ویژه ای به آن دارد و تعرض به  این حق عمومی از جانبب هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی قابل پذیرش نیست و قابل پیگرد قانونی است.

وی افزود: پیرامون آلوده کردن محیط و عدم رعایت بهداشت در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ صراحتا قید کرده هر اقدامی‌ که‌ تهدید علیه‌ بهداشت‌ عمومی‌ شناخته‌ شود ممنوع‌ است و مرتکبین‌ چنانچه‌ طبق‌ قوانین‌ خاص‌ مشمول‌ مجازات‌ شدیدتری‌ نباشند به‌ حبس‌ تا یک‌ سال‌ محکوم‌ خواهند شد.

حجت الاسلام فیروز اردکانی گفت:  در تبصره این ماده تشخیص‌ اینکه‌ اقدام‌ مزبور تهدید علیه‌ بهداشت‌ عمومی‌ و آلودگی‌ محیط زیست‌ و همچنین‌ اعلام‌ جرم‌ مذکور حسب‌ مورد برعهده‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ - سازمان‌ حفاظت‌ محیط زیست‌ و سازمان ‌دامپزشکی‌ خواهد بود.

دادستان عمومی گناوه گفت: هر اقدامی که صورت می گیرد که در تبصره این ماده قانونی آمده است باید این دستگاه ها ورود پیدا کنند و روند قانونی را طی کند  همچنین دستگاه مرجع قضایی نیز ورودش به اینگونه مسائل از این جهت که حق عامه است می‌تواند راسا ورود پیدا کند.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران سلامت شهرستان که پیگیر پرونده ها هستند گفت: از شورای سلامت شهرستان درخواست  می شود تا در این موارد به جد پیگیر باشند و قانونگذار با توجه به اینکه مبحث سلامت مردم بسیار  مهم است با افرادی که به این موضوع توجهی نداشته باشند برخورد می کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر