جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر از افزایش سرعت اینترنت تا 45 روز دیگر خبر داد.  به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری صبح دوشنبه در همایش هم اندیشی بخش کاکی با تبریک هفته دولت اظهار داشت:در این همایش ها  کارشناسان استانداری از یک هفته قبل در بخش مورد نظر حضور یافته وبا مراجعه به اقشار مختلف مردم نظرات آنها را  وصول وبه مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط ارسال می کنند.وی افزود:بخش کاکی دارای ظرفیت و پتانسیل خوبی در حوزه کشاورزی،دریا ونفت و گاز است که باید آنها را تقویت کرد  تا زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.
کد خبر: ۵۰۹۲
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۰

فکرشهر: استاندار بوشهر از افزایش سرعت اینترنت تا 45 روز دیگر خبر داد.  
به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری صبح دوشنبه در همایش هم اندیشی بخش کاکی با تبریک هفته دولت اظهار داشت:در این همایش ها  کارشناسان استانداری از یک هفته قبل در بخش مورد نظر حضور یافته وبا مراجعه به اقشار مختلف مردم نظرات آنها را  وصول وبه مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط ارسال می کنند.

وی افزود:بخش کاکی دارای ظرفیت و پتانسیل خوبی در حوزه کشاورزی،دریا ونفت و گاز است که باید آنها را تقویت کرد  تا زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

سالاری ادامه داد:دولت تلاش می کند  فضای جامعه به سمت و سوی آرامش باشد و امید در سطح جامعه حکم فرما شود ولی مشکلاتی هم وجود دارد و دولت مصمم به رفع آنها است که یکی از آنها اشتغال جوانان است و ما نیز در سطح استان پیگیر این موضوع هستیم و خواهان سهم بیشتری از اشتغال پارس جنوبی در سطح استان هستیم.

تنها به پارس جنوبی اکتفا نکنیم

وی تصریح کرد:ما نباید تنها به پارس جنوبی اکتفا کنیم این استان دارای ظرفیت های خیلی خوبی است که می تواند زمینه اشتغال رافراهم کند در این استان زمینه هایی وجود دارد که می شود با تلفیق و پیوند آنها مشکلات را مرتفع کرد.

سالاری بیان کرد: در استان بوشهر جوانان مستعدی وجود دارد که باید این استعدادها را شناسایی کنیم و در جهت توسعه استان به آنها کمک کنیم و از آنها کمک بگیریم.

وی گفت:اگر فردی به دستگاه اجرایی مراجعه کرد نیاید سردرگم شود اگر آن کار انجام می شود باید در اسرع وقت اقدام شود و اگر انجام  نمی شود باید مراجعه کننده را توجیه کرد .

سالاری با تاکید بر اینکه مدیران دستگاههای اجرایی به این موضوع اهتمام داشته باشند خاطر نشان کرد:همه ما وظیفه داریم کار مردم را انجام دهیم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

وی همچنین از مدیران خواست ابتکارات،طرحها ونوآوری ها را بصورت فوری بررسی ونواقصات را برطرف کنند .

سالاری  اضافه کرد: ظرفیت کشاورزی بخش کاکی اگر با تکنولوژی به هم آمیخته شود و ظرفیت گلخانه‌ها به آن افزوده شود و در کنار آن صنایع تبدیلی با تسهیلات مختلف حمایتی که وجود دارد ظرفیت قابل توجه‌ای است که ما می‌توانیم بیش از نیاز استان از شهرستان دشتی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادرات داشته باشیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه جوانان از معنویت فاصله نگرفته اند گفت:انقلاب با قدرت جوانان پیروز شده و در مقابله با دنیا و دشمنان ایستاده اند و در این راستا نظام ودولت نیز تاکیدات ویژه ای به این موضوع دارند.

از هنرمندان و فرهنگیان حمایت می کنیم

مصطفی سالاری عنوان کرد:در سطح استان نیز تلاش شده از بخشداران جوان استفاده شود و در همین ارتباط کانون مدیران جوان را تشکیل داده‌ایم و در هفته دولت همایشی با همین نام برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: از اهل قلم وهنرمندان و فرهنگیان حمایت می‌کنیم وبه نوبه خودمان تلاش می کنیم  که محدودیت‌های بی‌جهتی بر اهل فرهنگ و قلم اعمال نشود و اگر محدودیتی در جایی حتی  به‌صورت موردی وجود دارد ، سازمان یافته‌ای نخواهد بود.

سالاری گفت:از انتقادات به نوبه خودمان استقبال می کنیم باید حرفها زده شود اینها کمک خواهند کرد تا مشکلات را بهتر بفهمیم و با کمک همان افراد این مشکلات را مرتفع خواهیم کرد.

وی توانمندسازی نیروی انسانی در سطح استان بوشهر را ضروری عنوان و خاطر نشان کرد: آموزش در دانشگاه و آموزش و پرورش خلاصه نمی‌شود  امروز خانواده ها مسئول آموزش فرزندان خود هستند و آموزش و تربیت دارای متولیان متعددی است اگر تلاش شود فرزند آموزش بهتر داده شود قطعا وضعیت کشور بهتر خواهد بود.

سالاری اضافه کرد: هفته گذشته نشستی با وزیر ارتباطات  برگزار شد که خروجی آن 20 مصوبه بوده که یکی از این مصوبه ها افزایش سرعت اینترنت در این استان است که یکی از مشکلات اساسی ما زیرساخت‌ها و مسیر فیبر نوری بود و باید آن را خریداری می‌کردیم منتهی مسیری که از اصفهان، شیراز به بوشهر منتقل می‌شد، پهنای باند لازم در استان وجود نداشت.

روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان مهر ماه دارای تلفن خواهند شد

وی بیان کرد: فیبرنوری مسیر اصفهان به شیراز دو هفته دیگر تکمیل می‌شود و مسیر بوشهر به شیراز نیز 45 روزه به اتمام خواهد رسید که این باعث بهتر شدن دیتای استان خواهد شد از خوزستان نیز یک ورودی به استان اضافه خواهد شد و ورودی هرمزگان هم تقویت خواهد شد.

استاندار بوشهر به یکی دیگر از مصوبه های این نشست اشاره و تصریح کرد: تمام روستاهای بالای 20 خانوار در استان بوشهر تا پایان مهرماه دارای تلفن خواهند شد و روستاهای بین پنج تا 20 خانوار هم تا پایان سال جاری از تلفن ثابت بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: امسال اعتبارات خوبی به بخش کاکی اختصاص یافته به طوری که این اعتبارات نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته و با توجه به اینکه فرمانداران با مردم در شهرستان‌ها مواجه هستند بیش از 85 درصد اعتبارات را در اختیار آنها  قرار داده‌ایم و در این شهرستان  نیز این اعتبارات بصورت  منصفانه بین بخشها  توزیع  شده است.

سالاری افزود: برای ساماندهی  بازارچه، تملک و ساماندهی بافت فرسوده و عمران شهری کاکی،احداث پایگاه بهداشتی بادوله و یکی دیگر از پروژه‌ها به پیشنهاد فرماندار از منابع استانی که در اختیار ما قرار دارد به بخش کاکی اختصاص خواهیم داد.

منبع: مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر