پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۰۳۴
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴

فکرشهر: فرماندار شهرستان تنگستان با بیان اینکه نرخ بیکاری در تنگستان ۱۸ درصد است گفت: تنگستان بالاترین نرخ بیکاری را در استان بوشهر دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالحسن رفیعی پور صبح دوشنبه در نشست شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه در همه مکاتب بشری تاکید فراوانی بر فراگیری علم و دانش شده اظهار داشت: در دین مبین اسلام بیشترین تاکیدات بر فراگیری علم و دانش شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهاد های آموزشی و فرهنگی خوشنام در ایران اسلامی و یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در این مدت مسیر بسیار خوبی طی کرده است.

فرماندار شهرستان تنگستان خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه های آزاد اسلامی در مناطق کمتر برخوردار و محروم خیلی بارز و نقش بسزایی در ارتقا سطح علم و دانش و فرهنگ و مسائل اجتماعی آن مناطق داشته است و نیاز است این ارتباط بین دانشگاه ومحیط پیرامونی بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز است رشته های دانشگاه آزاد اسلامی بسوی کار آفرینی سوق داده شود ادامه داد: با توجه به ظرفیت پارس جنوبی و درآینده پارس شمالی نیاز است ارتباط بین صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بیشتر گردد و بتوانیم از رشته هایی در دانشگاه بهره ببریم که جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بتوانند در ظرفیت های اشتغال حوزهای نفت و گاز و پتروشیمی مشغول به کار شوند.

رفیعی پور با بیان اینکه نرخ بیکاری در تنگستان ۱۸ درصد است افزود: با توجه به اینکه تنگستان بالا ترین نرخ بیکاری در استان داراست، نیاز است دانشگاه های شهرستان به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن ۱۰۰۰ نفر دانشجوی در حال تحصیل که یک ظرفیت بسیار خوبی است، برای توسعه و پیشرفت تنگستان از این ظرفیت استفاده نمائیم.

فرماندار تنگستان افزود: هیچ نهاد اجتماعی به اندازه دانشگاه در مقوله توسعه تأثیرگذار نبوده و نیست، آموزش، توانایی و مهارت به منزله سرمایه‌هایی است که بیش از هر سرمایه فیزیکی دارای بازده اقتصادی است و خاستگاه این سرمایه‌های اساسی، دانشگاه است؛ می‌توان گفت مسیر توسعه شهرستان از دانشگاه می‌گذرد و بایستی تعامل و ارتباط دانشگاه های شهرستان با جامعه و محیط پیرامونی بیشتر شود.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان یکی از دانشگاه های بسیار خوب و با کیفیت دراستان می باشد که نیاز است علاوه به افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی و اینکه رشته های این دانشگاه فنی و مهندسی است رشته های علوم انسانی مانند مدیریت و حقوق که دارای متقاضیان بسیار خوبی است به رشته های دانشگاه آزاد اهرم اضافه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر