جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: امسال 692 مشتاق زیارت خدا برای بجا آوردن فریضه حج تمتع در قالب پنج کاروان عازم دیار وحی می شوند...
کد خبر: ۵۱۰۴
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: امسال 692 مشتاق زیارت خدا برای بجا آوردن فریضه حج تمتع در قالب پنج کاروان عازم دیار وحی می شوند.

به گزارش فکرشهر، عبدالرسول رنجبر به مناسبت هفته حج در جمع خبرنگاران افزود: از این شمار زایر، 160 نفر از بوشهر، 137 نفر دشتستان، 138 نفر دشتی و تنگستان، 138 نفر گناوه و دیلم، 119 نفر از دیر، کنگان و نخل تقی هستند.

وی اضافه کرد: 31 نفر از زایران استان بوشهر از اهل سنت و همه آن ها مدینه بعد هستند.

رنجبر ادامه داد: کاروان های بوشهری دوم و سوم مهر امسال با دو پرواز از بوشهر به جده پرواز و دوم و چهارم آبان به بوشهر باز می گردند.

وی با بیان این که در سفر حج امسال 26نفر عوامل اجرایی حجاج را همراهی می کنند گفت: مجموعه زایران بوشهری در یک هتل در مکه مکرمه اقامت می کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر بیان کرد: امسال با وجود افزایش نرخ ارز دولتی ولی قیمت تمام شده برای حجاج همانند سال گذشته است و هیچ افزایش قیمتی نداشتیم.

رنجبر ادامه داد: براساس هماهنگی ها ثبت نام از زایران در کاروان ها سه ماه زودتر انجام و برای رفاه حال آنان نیز پرداخت هزینه سفر در قالب دو قسط انجام شد که یک قسط در زمان ثبت نام و قسط دوم چهار ماه بعد از آنان دریافت شده است.

وی گفت: همچنین برای رفاه حال بانوان درسفر معنوی حج با اجرای طرح انطباق 60 پزشک زن کاروانهای ایرانیان را همراهی می کنند و هفت درمانگاه ویژه برای آنان نیز در مکه و مدینه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر درباره محل اقامت حجاج ایرانی گفت: برای افزایش سطح کیفی خدمات مسکن 35 هتل که خدمات لازم و خوبی نداشتند از چرخه خارج و هم اکنون 52 هتل در مکه و 26 هتل در مدینه در اختیار زایران ایرانی قرار دارد.

وی در مورد سفر زیارتی عمره مفرده اظهار کرد: پارسال سه هزار و 331 نفر در قالب 28 کاروان و 14 پرواز از بوشهر به عربستان اعزام شدند و برای امسال ثبت نام از آبان شروع و متقاضیان در آذر اعزام می شوند.

رنجبر در زمینه سفر به عتبات عالیات عراق بیان کرد: پارسال 13 هزار و 348 نفر در قالب 342 کاروان به کربلا و نجف اعزام شدند و در سه ماه اول امسال نیز تا زمانی که اجازه اعزام زمینی داشتیم شش هزار و 99 نفر در قالب 165 کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی گفت: بر اساس رایزنی های انجام شده روز جمعه نخستین پرواز هوایی بوشهر - نجف انجام می شود و 136 نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توانند به زیارت بارگاه ملکوتی امیرالمومنین و امام حسین (ع ) بروند.

رنجبر اضافه کرد: این پرواز هر هفته از فرودگاه بوشهر انجام می شود و عوارض پرواز خارجی نیز با زایران است.

وی با اشاره به راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی حج و زیارت در استان بوشهر گفت: این دانشگاه در سال 90 در استان بوشهر راه اندازی و بهمن امسال دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی آن فارغ التحصیل می شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر درباره اعزام دریایی به عتبات عالیات عراق گفت: اعزام دریایی به عتبات عالیات از سوی حج و زیارت انجام نمی شود و تنها بخش خصوصی انجام می داد که آن هم متوقف شده است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر