شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۰۷۴
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

فکرشهر:  سرپرست استاندارد جم گفت: در بازرسی های صورت گرفته توسط کارشناسان استاندارد، سه واحد تولیدی بتن آماده غیراستاندارد در شهرستان جم شناسایی و پلمب شد.

به گزارش فکرشهر، زینب عباسی در گفت‌وگو با مهر در جم از اجرای بازرسی‌های مستمر استاندارد در جم خبر داد و گفت: تلاش های زیادی را برای ترویج فرهنگ استاندارد سازی انجام داده ایم و انتظار داریم صاحبان مشاغل و کسب و کارهای دولتی و غیر دولتی، الزامات استاندارد را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی استاندارد سازی، صیانت از حقوق شهروندان است تصریح کرد: بازرسی‌های مستمر از تمامی صنایع و بخش های مرتبط با استاندارد در حال انجام است و در همین راستا مجوز برخی فعالیت‌ها، سلب و برای برخی هم پروانه بهره برداری صادر شده است.

عباسی از پلمب سه واحد تولید کننده بتن آماده در جم خبر داد و گفت: شش واحد تولید کننده بتن آماده در سطح شهرستان جم وجود دارد که دو مورد دارای پروانه استاندارد، سه مورد به علت عدم توجه به الزامات استاندارد و تولید بتن بدون اخذ پروانه، پلمپ شده و یک واحد  هم غیر فعال است.

سرپرست نمایندگی استاندارد جم افزود: در راستای استانداردسازی صنایع تولیدی، دو واحد تولیدی پلی استایرن اغنیا و شیراوژن در جم با رعایت الزامات قانونی، پروانه استاندارد دریافت کردند.

عباسی اضافه کرد: بر اساس الزامات استاندارد، تراکم، مقاومت فشاری و نیز ضد اشتعال بودن پلی استایرن از ویژگی هایی است که پلی استایرن مرغوب و استاندارد باید از آن برخوردار باشد و خوشبختانه همگی این ویژگی‌ها توسط مصرف کننده و در محل عرضه قابل آزمون است به گونه ای که با روشن کردن کبریت، قابلیت اشتعال آن و نیز با برش قسمتی از پلی استایرن، وزن آن قابل بررسی است.

عباسی استانداردسازی آسانسورها را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: تمامی صاحبان ساختمان ها مکلف به دریافت پروانه استاندارد برای آسانسور ساختمان هستند و در همین راستا در ماه های گذشته آسانسور ساختمان پزشکان جم پلمب شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر