دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۱۱۷
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: فراوانی انتخاب اسامی مذهبی در استان بوشهر بیانگر دیانت مردم است.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل ثبت احوال استان بوشهر با گرامیداشت روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: مردم استان بوشهر عشق و علاقه فراوانی به اهل بیت دارند و این موضوع را در انتخاب اسامی نیز می‌توان دید.

وی با اشاره به اینکه نام‌هایی همچون محمد، علی، فاطمه، زهرا و حسین از بیشترین فراوانی در بین نام‌های انتخابی در استان بوشهر برخوردار هستند افزود: فراوانی انتخاب اسامی مذهبی در استان بوشهر بیانگر دیانت مردم است.

امام جمعه بوشهر به وظایف ثبت احوال در ثبت و ضبط هویت دینی و ملی مردم جامعه در سامانه آماری کشور اشاره کرد و ادامه داد: سلامت در ثبت و ضبط اسناد هویتی یک کار بسیار مهم است و این مسائل باید با دقت و ظرافت ثبت و ضبط شود.

وی با اشاره به اینکه نام گزینی برخی از افراد جامعه منبعث از فرهنگ غرب نشان از خودباختگی فرهنگی و اجتماعی است خاطرنشان کرد: مردم استان بوشهر با برخورداری از دیانت و فرهنگ والا در نامگذاری از اسامی ائمه استفاده می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه برنامه‌ریزی نیازمند داشتتن اطلاعات و آمار مناسب است، اضافه کرد: کار بدون برنامه ریزی و آمار، کار را از قالب واقعی به یک فضای غیرواقعی سوق می‌دهد و یک ترکیب ناهماهنگ می‌سازد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر بیان کرد: اطلاعات داده‌ها در عرصه آماری، نگاه آمایشی و برنامه‌ریزی کاری و به منظور رسیدن به اهداف عالی سه ضلع برنامه ریزی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر