دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۱۴۷
پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: فرمانداردشتی گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای روستائیان طرح آماده سازی اشتغال روستائیان به صورت هدفمند در سطح شهرستان اجرا می شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالله نادری صبح پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان دشتی با بیان اینکه این طرح با مشارکت فنی و حرفه ای، دستگاههای اجرایی و شوراها و دهیاران اجرا می شود، اظهار داشت: در این طرح ابتدا ظرفیت های هر روستا شناسایی و در ادامه نیز روی توانمند سازی منابع انسانی کار می شود و در پایان بسته های حمایتی از جمله تسهیلات با نرخ پایین به آنها تعلق می گیرد.

وی ترویج فرهنگی کارآفرینی را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و ادامه داد: دستگاههای اجرایی شهرستان پیشنهادات خود را در خصوص این طرح ارائه کنند.

نادری بر ضرورت اجرای طرحهای اشتغال زا در سطح شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: تاکنون قریب به ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری در سطح شهرستان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده که از این حیت دشتی رتبه خوبی در استان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه موانع موجود برای سرمایه گذاری در سطح شهرستان برطرف شود، گفت: باید متناسب با ظرفیت‌های شهرستان در سطح شهرها و روستاها کار صورت گیرد تا افراد توانمند شوند.

فرماندار دشتی از مرکزفنی و حرفه ای شهرستان خواست آموزش هایی که در سطح شهرستان ارائه می شود حتما متناسب با نیاز واقعی بازار باشد.

نادری خاطرنشان کرد: مهمترین کارکرد ما در سطح شهرستان باید در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری باشد و سرمایه گذاران را شناسایی و آنها را تشویق به سرمایه گذاری کنیم.

وی یادآور شد: بعد از نشست اخیر با شرکت های دانش بنیان و پیگیری های صورت گرفته تاکنون برای دو شرکت کار ایجاد شده است که هنوز باید تلاش هایمان را بیشتر از گذشته کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر