جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۱۵۰
پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

فکرشهر:  کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا خبر داد و خواستار پرهیز از ترددهای غیرضروری شد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز و فردا با نفوذ امواج ناپایدار به جو استان، ناپایداری های جوی در استان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: طی امشب و روز جمعه وقوع رگبار پراکنده باران، گاهی رعدو برق و وزش تندباد در برخی نقاط استان غالبا نقاط شمالی و مرکزی پیش بینی می شود.

وی افزود: با توجه به وزش باد شدید جنوبی طی امشب و روز جمعه و در پی آن افزایش قابل ملاحظه ارتفاع موج و تلاطم دریا بویژه در نیمه شمالی خلیج فارس و سواحل شمالی و مرکزی استان از بندر دیلم تا مطاف، نسبت به ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی طی این مدت در نواحی مذکور هشدار داده می شود.

مساعدی اضافه کرد: در روز شنبه به سبب وزش باد نسبتا شدید شمال غربی، سواحل استان همچنان  مواج و متلاطم خواهد بود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت از عصر امروز بتدریج در مناطق شمالی و مرکزی استان ۱۶ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا و سواحل شمالی و مرکزی استان تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی بتدریج طی امشب و فردا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت شش و ۵۷ دقیقه، مد دریا ساعت ۱۳ و ۴۹ دقیقه و جزر دوم ساعت ۱۸ و پنج دقیقه خواهد بود.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر