جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: عضو شورای شهر گناوه از ضرب و شتم خود توسط مامورین راهنمایی و رانندگی شهرستان گناوه خبرداد.به گزارش فکرشهر، سلیمان نظام پور از معلمین خوشنام گناوه ای و از جانبازان جنگ تحمیلی و از اعضای شورای شهر گناوه و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در گفتگو با خبرنگار صدای بندر از ضرب و شتم خود توسط مامور راهنمایی و رانندگی شهرستان گناوه خبردادمصاحبه صدای بندر با این عضو شورای شهر در خصوص این درگیری در ادامه بخوانید.آقای نظام پور جریان درگیری شما با مامورین راهنمایی و رانندگی چه بوده؟
کد خبر: ۵۱۱۸
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: عضو شورای شهر گناوه از ضرب و شتم خود توسط مامورین راهنمایی و رانندگی شهرستان گناوه خبرداد.
به گزارش فکرشهر، سلیمان نظام پور از معلمین خوشنام گناوه ای و از جانبازان جنگ تحمیلی و از اعضای شورای شهر گناوه و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در گفتگو با خبرنگار صدای بندر از ضرب و شتم خود توسط مامور راهنمایی و رانندگی شهرستان گناوه خبرداد

مصاحبه صدای بندر با این عضو شورای شهر در خصوص این درگیری در ادامه بخوانید.

آقای نظام پور جریان درگیری شما با مامورین راهنمایی و رانندگی چه بوده؟

واقعیتش این است که خیلی وقت است که مردم گناوه یا با مراجعه به شورا یا در شهر و در دیدارهای خصوصی گلایه های زیادی در خصوص برخورد راهنمایی و رانندگی گناوه در سطح شهر داشتند و مراتب هم به راهنمایی و رانندگی منتقل شده بود. یکی از این موارد بحث کمین نیروهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر برای موتورها بود که هم باعث ایجاد ناراحتی مردم و بعضا وقوع حوادثی می شد.

امروز من روبروی آب فاضلاب شهر در حال گذر بودم که دقیقا نیروهای محترم راهنمایی و رانندگی را در حال کمین و بصورت پنهانی در حال توقیف موتورها دیدم. گفتم به عنوان یک شهروند صحبت دوستانه ای با آنها داشته باشم و با آنها صحبت کنم .در حالیکه داخل ماشین بودم سلام کردم وخودم را معرفی کردم که عضو شورای شهر و مسئول کمیسیون فرهنگی هستم و گله که چرا کمین می کنید

واکنش نیروهای راهنمایی و رانندگی چه بود؟

واقعیتش این است که من پیش خودم گفتم که حالا من گفتم نماینده شورای شهر و نماینده مردم هستم احترامی گذاشته می شود ولی برخورد خیلی بد بود .

به شما چه گفتند؟

دوستانی که آنجا بودند و سه نفر هم بودند با لحنی نامناسب گفتند؛ که این مساله به شما ارتباطی ندارد جای ایستادن ما خوب است و بهتر است که از آنجا بروم.

عکس العمل شما چه بود؟ 

من دوباره گفتم من نماینده قانونی مردم هستم و به عنوان یک شهروند هم یک سوال و یه درخواست مطرح دارم ؛ شما نباید اینجوری به من جواب دهید. ولی متاسفانه یکی از آنها جواب داد برو آقا هر جا می خواهی شکایت کن.

درگیری شما با مامورین چطور شروع شد؟

من در حال صحبت با فرمانده آنها بودم که یک مرتبه سربازی که راننده بود با لحن بسیار نامناسبی خواست که از آنجا بروم وقتی من پیاده شدم به من حمله کرد.

دو نفر دیگر هم حمله کردند؟

نه ولی طوری من را کنترل کرده بودند که آن سرباز با مشت به صورت من می کوبید

چطور درگیری پایان یافت؟ 

رهگذران و مردم که مارا می شناختند آمدند و من را از آنجا دور کردند ؛من سریع با ریس شورا تماس گرفتم و آقای پهلوان زاده انجا حضور پیدا کرد و باهم به کلانتری رفتیم.

در کلانتری اتفاق دیگری نیفتاد؟

نه دوستانی که آنجا ما را مورد حمله قرار داده بودند عذر خواهی کردند.

واکنش شورا به این جریان چه خواهد بود؟

 ببینید نه عضو شورا بلکه یک شهروند معمولی باید بتواند با مامور و پلیس شهرش ارتباط برقرار کند و از آنها جواب بگیرد؛ این نمی شود که شهروند سوالی بکند و به او بگویند برو به تو مربوط نیست . شورا بخاطر این مسائل شکوائیه ای را به فرماندار و مراجع زیربط ارسال خواهد کرد.

رییس شورای شهر بندر گناوه: برای احقاق حق مردم مصمم به پیگیری موضوع هستیم

بعد از گفتگو با آقای نظام پور جریان را از ریس شورای شهر گناوه و سخنگوی شورا جویا می شویم که مهندس پهلوان زاده ماجرارا اینگونه بیان می کند:
صبح روز دوشنبه من و آقای نظام پور قرار گذاشته بودیم که برای افتتاح پروژه های عمرانی به سطح شهر برویم که ایشان تماس گرفتند و گفتند درگیر شده اند من خودم را سریعا به آنجا رساندم،هم مامورین بودند و هم مردم ؛ وقتی جریان را از مامورین محترم راهنمایی و رانندگی سوال کردم آنها منکر درگیری شدند ولی من به آنها گفتم که آثار ضرب و شتم و جرح ایشان مشخص است که دوستان راهنمایی و رانندگی هم گفتند شاید درگیری هم شده باشد ما نمی دانیم ، بعد به اتفاق آقای نظام پور به کلانتری رفتیم با سرهنگ صادقی هم تلفنی صحبت کردیم و در کلانتری دوستان عذر خواهی کردند و سربازی که ایشان را مورد ضرب و شتم قرار داده بود روی آقای نظام پور را بوسید و عذر خواهی کرد و آقای نظام پور که انسان شریف و مردمی است رضایت شخصی اش را اعلام کرد. ولی واقعیتش این است که دراین بین جایگاه شورای شهر مورد خدشه قرار گرفته است. چرا یک عضو شورا نتواند یک سوال ساده از یک مامور کند ، نه عضو شورا چرا یک شهروند دربرابر یک پرسش باید مورد ضرب و شتم قرار گیرد.پس ما برای پیگیری مورد امروز مصمم هستیم چون این حق شهروندان است.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گناوه : من در جریان درگیری نیستم

برای اطلاع از چند و چون قضیه با سرگرد عبدالشیخی فرماندهی محترم راهنمایی و رانندگی شهرستان گناوه تماس گرفتیم که ایشان گویا در مرخصی بودند و از قضیه اطلاع نداشتند و از جریان امروز اظهار بی اطلاعی کردند. ولی به هر حال صدای بندر با توجه به انعکاس نظرات اعضای شورا شهر گناوه در خصوص درگیری امروز؛آمادگی کامل خود را در خصوص انعکاس نظرات فرماندهی راهنمایی و رانندگی شهرستان گناوه جهت جلوگیری از تضیع حقوق پرسنل محترم و زحمتکش پلیس راهنمایی و رانندگی را دارد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر