پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۲۰۴
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: معاون وزیر کشور با اشاره به وجود ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور گفت: استان‌ها در اجرای ‌واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام به بخش خصوصی ناموفق بوده‌اند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مهدی جمالی‌نژاد  صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از برگزاری نمایشگاه سراسری دستاوردهای شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: دستاوردهای 40 ساله شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور اوایل اسفند در قالب نمایشگاهی در استان هرمزگان به نمایش گذاشته می‌شود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه  فعالیت عمران شهری و روستایی در این نمایشگاه عرضه می‌شود افزود:  1274 شهرداری در سطح کشور فعال است که این نمایشگاه فرصتی  برای ارائه دستاوردها، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و پروژه‌های 40 ساله است.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی و کارگاه‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه 40 ساله شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و گفت: بخشی از این نمایشگاه به معرفی قابلیت‌های بخشداری‌ها و طرح‌هایی که در روستاها اجرای شده است اختصاص دارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به وضعیت اعتبارات عمرانی شهرداری‌ها پرداخت و افزود: تلاش می‌شود با برطرف کردن کاستی‌هایی که در بودجه در بخش شهرداری‌ها وجود دارد با تلفیق ترمیم و بودجه روانی برای شهرداری‌های سراسر کشور تعریف شود.

جمالی‌نژاد با تاکید بر واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی مورد توجه است که تاکنون 10 درصد آن برای تکمیل به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

وی با اشاره به وجود 80 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در استان‌ها تصریح کرد:  بیش از 80 هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها به اعتبارات زیادی نیاز است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با توجه به حجم پروژه‌ها تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با استفاده از توان بخشی خصوصی از اولویت‌های این وزارتخانه است.

وی، واگذاری‌ این پروژه‌ها به بخش خصوصی را به سبب پیچیده بودن فراینده  واگذاری آن خیلی سخت دانست و افزود: بیشتر استانها در اجرای سیاست واگذاری طرح‌های  عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی ناموفق بوده‌اند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان کرد: برهمین اساس شناسایی گره‌های کور و هموار کردن شرایط برای استفاده از توان بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های وزارت کشور است.

جمالی‌نژاد بیان کرد: دستگاه‌های غیردولتی مانند شهرداری‌ها می‌توانند برخی از پروژه‌های نیمه تمام دولت از جمله فرهنگسراها و ورزشگاه‌ها را تکمیل کنند.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام گفت: تلاش می‌شود در این شرایط سخت پروژه‌های عمرانی کشور را با نگاهی نو پیش ببریم و سال آینده نشاط و شادابی بیشتری در حوزه عمرانی کشور رقم بخورد.

جمالی‌نژاد اظهار داشت: طرح مشارکت فعالانه بخش خصوصی در تکمیل طرح‌های نیمه تمام می‌تواند تحولی در روند اجرای پروژه‌ها در کشور ایجاد کند بر این اساس هیچ محدودیتی در اجرای این طرح وجود ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر