دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۲۰۷
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: نماینده شهرستان‌های بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس گفت: نرخ بیکاری شهرستان دیلم فراتر از ۲۰ درصد است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری در نشست  ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با حضور وزیر کشور با قدردانی از همدلی و اتحاد همه جانبه مردم و مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت‌های  متعددی در عرصه اقتصادی و تجاری است که ضروری است این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس مجمع  نمایندگان استان بوشهر جایگاه اعتبار عمرانی استان بوشهر در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در لایحه بودجه سال آینده جایگاه اعتباری استان بوشهر دهم در بین استان‌ها قرار دارد  که با تلاش مسئولان محقق شده است.

خدری با بیان اینکه استان بوشهر بالاترین و بیشترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد  تصریح کرد: باید زمینه شکوفایی این ظرفیت‌ها بخوبی محقق شود.

وی با تاکیدبر این نکته که در ارتباط با سیاست اقتصاد مقاومتی نباید نسخه مشترک برای کل کشور پیچیده شود افزود:هر استان ظرفیت‌هایی متفاوت و خاص خود دارند که باید بر اساس این ظرفیت‌ها طرح‌ها تدوین و اجرای شود.

نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین اصل را جذب سرمایه‌گذار و تسهیل‌گری برای ترغیب و تشویق آنان دانست و گفت: بالاترین و بیشترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر وجود است و باید این ظرفیت و توانایی بالقوه به بالفعل تغییر کند.

خدری به توسعه نامتوازن  مناطق جنوبی و شمالی استان بوشهر  پرداخت و اظهار داشت: با وجود توسعه خوب صنعتی جنوب استان بوشهر در شمال این استان تاکنون این مهم محقق نشده که با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی این مهم باید به‌طور جد در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر راه اندازی منطقه ویژه  اقتصادی شمال استان بوشهر به نرخ بیکاری دیلم پرداخت و تصریح کرد:  با وجود صنعت نفت در حوزه شمال استان اما نرخ بیکاری شهرستان دیلم فراتر از 20 درصد است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر