جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۳۲۰
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۳

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: سهمیه آرد شهرستان های جنوبی با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به نسبت روزهای تابستان بیشتر شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید علی پاکنژاد فرماندار گناوه صبح دوشنبه در نشست کمیسیون آرد و نان این شهرستان اظهار داشت: بحث رعایت  مسائل و نکات  بهداشتی  بسیار مهم است و در در بازدیدهای این کمیسیون در اولویت و دستور کار باشد.

وی پیرامون آزمایش‌های تشخیص بکارگیری جوش شیرین و جوهر قند در نانوایی ها بیان کرد: آزمایشگاه های استاندارد و بخش خصوصی در سطح شهرستان وجود دارد که از  شبکه بهداشت  انتظار می رود بررسی و آزمایش این موارد را در آزمایشگاه‌ها پیگیر باشد.

وی افزود: آزمایش‌های  مربوط به جوهر قند همانگونه که در مورد جوش شیرین صورت گرفته است در آزمایشگاه‌های سطح شهرستان انجام شود و این مورد در دستور کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشد.

فرماندار گناوه گفت: برای انجام این آزمایش‌ها با آزمایشگاه‌های خود شهرستان قرار داد بسته شود تا آزمایش مربوط به تشخیص جوهر قند در سطح شهرستان انجام شود زیرا انجام این آزمایش در شهرهای دیگر علاوه بر داشتن مشکلات نتیجه بخش نیز نخواهد بود.

پاک‌نژاد افزود: هم مسائل بهداشتی و هم مسئله به کارگیری و تشخیص جوهر قند در نانوایی‌ها در دستورکار بخصوص بازرسان باشد و آن راپیگیری کنند.

وی گفت: پیرامون واگذاری و اجاره نانوایی‌ها که در جلسه قبل بحث و بررسی آن انجام و ممنوعیت آن مصوب شد تا کنون گزارشی در این زمینه داده نشده و نانوایی‌ها خود این مورد را رعایت کرده‌اند.

فرماندار گناوه گفت: با توجه به راه‌اندازی نانوایی در اکثر روستاها، گشت و بازدید از نانوایی‌های سطح روستاها در دستور کار باشد و حتما این نانوایی‌ها هم مورد بازرسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: کیفیت نان در سطح شهرستان گناوه متاسفانه از کیفیت مطلوب و بالایی برخوردار نیست و نباید به بهانه گرما یا هر بهانه دیگر  کیفیت نان کاهش یابد و لذا در بازدیدها و بازرسی‌ها این مورد هم از لحاظ وزن و هم  کیفیت بالاتر نان بررسی شود.

وی پیرامون آموزش نیروهای به کار گرفته در نانوایی ها گفت: نیاز اساسی و اولیه همه مشاغل  آموزش  است و ما در بحث آموزش افراد، همواره دقت و تلاش زیادی داریم  و پشتبانی لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد و لذا این مورد در دستورکار شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت ، معدن و تجارت قرار گیرد.

پاکنژاد گفت: اگر هدف  از اینکار آموزش افراد مبتدی نانوایی و سایر کسبه است می توان با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان با توجه به سرفصل های مورد نظر شبکه بهداشت و درمان آموزش های لازم را ارائه داد لذا در این راستا یک مصوبه در این جلسه داشته باشیم که آموزش در مرکز فنی و حرفه ای با پیگیری شبکه بهداشت انجام شود.

وی در خصوص درخواست سهمیه آرد برای تامین آرد مورد نیاز روزهای آخر سال در شهرستان گناوه گفت: در روزهای پایانی سال بخصوص در فصل سرما با توجه به حضور جمعیت زیادی از مسافران، کوچ عشایر و نیروهای کار که وارد این شهرستان می شوند با مشکل مواجه می شویم و نانوایی ها هم مشکلات خود را دارند که لازم است با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال  سهمیه آرد شهرستان‌های جنوبی به نسبت روزهای تابستان بیشتر شود.

وی گفت: درخواست ایجاد نانوایی در محله پشت بند دره یا محله امید با توجه به نیاز و درخواست مردم  صورت گرفته که ایجاد نانوایی بر اساس نیاز مردم در آن محل نیز در دستور کار باشد.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت سایر نان‌ها بحث درخواست افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان فانتزی نیز می تواند در نظر گرفته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر