دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۴۱۲
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳

فکرشهر:  معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: بوشهر به مقصد گردشگری برای توریست‌های داخلی و خارجی تبدیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهرداد ستوده صبح چهارشنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت بسیار خوبی دارد که باید در مسیر توسعه استان از این ظرفیت استفاده شود.

وی اضافه کرد: با شروع سال ۹۷ و فعالیت بنده در حوزه عمرانی استان تلاش کردیم سند عمرانی استان بوشهر را تدوین کنیم و کارها بر اساس برنامه پیش برود. سند را یکساله تدوین کردیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های اقتصادی که دولت داشت، با نشست‌های هفتگی کنترل پروژه و تمرکز بر پروژه‌های نیمه تمام در هفته دولت ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح کردیم که دارای افزایش ۱۱۰ درصدی بود و در این هفته ۱۵۴ میلیاد تومان کلنگ‌زنی شد.

وی ادامه داد: انتظار داریم در دهه مبارک فجر نیز در مقابل اعتماد مردم سربلند باشیم و پروژه‌های مهمی را اجرا کنیم و اکنون طرح‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری

ستوده از توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان بوشهر خبر داد و افزود: یکی از پروژه‌های مهم استان پروژه گردشگری استان بوشهر توریسم ۲۰۲۲ است که در حوزه‌های مختلف طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای بوشهر، گناوه و کنگان برای حوزه شهری و ۲۴ روستا را انتخاب کردیم. دنبال این بودیم که بحث گردشگری را به یک گفتمان تبدیل کنیم و بقیه روستاها و  شهرها الگو بگیرند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: گردشگری دریایی را به صورت ویژه در دستور کار داریم. تاکنون از دریا فقط از ماهی و میگو استفاده کردیم و باید کارهای بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: در هر روستاها بین ۱۰ تا ۱۵ اقامت‌گاه را در حال آماده سازی داریم و بنا است که مهمانان ملی را به روستاها ببریم و در اقامت‌گاه‌ها از آنها میزبانی و پذیرایی کنیم.

اجرای طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲

ستوده با اشاره به اینکه سایت بوشهر توریسم ۲۰۲۲ را طراحی کردیم اضافه کرد: نگاه ما این است که به مردم اعلام کنیم که امروز کجا هستیم و تا سال ۲۰۲۲ هدف نهایی ما چیست.

وی با بیان اینکه برای توسعه اشتغال نباید به نفت و گاز چشم داشته باشیم، افزود: نفت امتحان خود را پس داده است و نباید به نفت تکیه کنیم. نیروگاه اتمی هم در بحث اشتغال کمکی نکرده است و باید به ظرفیت‌های استان تکیه کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: تلاش داریم تا هر روستای استان به یک بنگاه اقتصادی شود تا بوشهر به مقصد گردشگری کشور تبدیل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر