شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۴۷۳
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

فکرشهر: خطیب نماز جمعه برازجان بیان کرد : تعداد زیادی از مردم استان تنها منبع درآمدشان کاشت و برداشت گوجه است ،اگر حمایت نشوند زندگی آنها در معرض آسیب جدی قرار می گیرد لذا مسئولین تا دیر نشده است برای خرید محصولات کشاورزی مردم چاره ای کنند.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر برازجان اظهار داشت : روز نوزدهم دی ماه ، یادآور حماسه آفرینی طلاب حوزه علمیه قم با همراهی اقشار مختلف مردم این شهر مقدس است که در مقابل تاریکی و خفقان ناشی از استبداد و ظلم ایستادگی و روزنه امید و روشنایی را در دل مردم سراسر کشور روشن کردند.

امام جمعه شهر برازجان ابراز کرد: درس های قیام ۱۹دیماه برای امروز شناخت لحظه ودرک صحیح از نیاز زمانه، شناخت طرح و برنامه دشمن و واکنش صحیح به آن، مجاهدت و خستگی ناپذیری و ایستادگی در میدان مبارزه و درس های ۱۹دی ماه امروز برای ملت ما در مبارزه بزرگتری که علیه استکبار در پیش دارد رهگشاست .

مصلح بیان داشت  : ماجرای کشف حجاب در ایران به سفری که رضاخان در سال 13 هجری به ترکیه داشت بر می‌گردد که با دیدن زنان بدون حجاب در این کشور تصمیم گرفت تا با گرفتن حجاب از زنان ایرانی عقب ماندگی کشور را جبران کند.

وی ادامه داد: رضاخان که پیش از رسیدن به مقام پادشاهی خود را فردی دیندار و مذهبی نشان داده بود پس از رسیدن به قدرت چهره اصلی خود را نمایان ساخت و با نام تجددگرایی برای تضعیف ارزش‌های دینی اقدامات گسترده‌ای را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد.

امام جمعه دشتستان  تصریح کرد: پوشیدن لباس‌های متحد‌الشکل و کلاه پهلوی برای مردان و حذف چادر و حجاب از زنان ایرانی از برنامه‌های ننگین رضاخان برای ایجاد تحول در عرصه فرهنگ و غربی کردن مردم بود که با مخالفت گسترده روحانیون و مردم ایران مواجه شد.

مصلح افزود: روحانیت که از این توطئه انگلیسی‌ها برای به انحراف کشیدن مردم آگاهی یافت به اعتراض و مخالفت با فرمان کشف حجاب برخاست و در این بین تعداد زیادی از مردم برای دفاع از باورهای اصیل خود در مسجد گوهرشاد تجمع کردند که با سرکوب وحشیانه عمال رضاخانی به خاک و خون کشیده شدند.   

وی با بیان اینکه دنیای غرب و نظام سلطه همواره به بهانه حقوق بشر به دنبال اهداف شوم خود است، گفت: در ماجرای کشف حجاب با نام آزادی زنان، توطئه غربی کردن مردم ایران توسط رضاخان شکل گرفت تا با ترویج بی‌حجابی در بین زنان به جامعه اسلامی ضربه بزند. 

امام جمعه برازجان اظهار داشت : فرمان کشف حجاب توسط رضاخان با هدف سرپوش گذاشتن بر عقب‌ماندگی زنان ایرانی انجام شد که توهمی پوچ برای تجددگرایی و رسیدن به پیشرفت کشور بود.

حجت الاسلام مصلح گفت :انگلستان در طول دوران استعمار خود وتسلط بر ایران و عراق بارها از سوی روحانیون شیعه ضربه دیده بود از قبیل نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه، انقلاب عراق( ۱۹۲۰م)، قیام شیخ محمد خیابانی در آذربایجان بوده است .

خطیب جمعه برازجان با اشاره به گرامی داشت یاد و خاطره شهدای استان بوشهر در عملیات غرور آفرین کربلای ۵در  19 دی ماه بیان داشت: یکی از رشادت‌های مردان ایران زمین در دوران "دفاع مقدس" است که باعث شد تا دشمن متوجه توان واقعی رزمندگان ایرانی بشود. این روز در تاریخ به نام سنگین‌ترین و گسترده‌ترین عملیات آن دوران با نام " کربلای ۵بود چرا که  دشمن در این عملیات هم از نظر تجهیزات تلفات زیادی را دید و هم از نظر سیاسی شکست خورد و همچنین ابتکار عمل به دست نیروهای ایرانی افتاد.

وی با گرامی داشت 16 دی ماه سالروز حماسه خونین هویزه بدست دانشجویان پیرو خط رهبری و به فرماندهی دانشجوی شهید حسین علم الهدی (1359) بیان داشت: دانشگاهی که “هویزه” آزمایشگاه آن بوده و خود گواهی می دهد که چگونه برادران دانشجوی مسلمان در این مسلخ چه بهایی سنگین پرداختند.

مصلح افزود :با توجه به اینکه برداشت گوجه در استان بوشهر آغاز شده است و کشاورزان با مشکل فروش مواجه هستند، برای تسهیل در فروش این محصول زمینه صادرات گوجه فرنگی فراهم شود و جهاد کشاورزی باید از کشاورزان حمایت کند که دچار خسارت نشوند .

خطیب جمعه برازجان بیان کرد : تعداد زیادی از مردم استان تنها منبع درآمدشان کاشت و برداشت گوجه است ،اگر حمایت نشوند زندگی آنها در معرض آسیب جدی قرار می گیرد لذا مسئولین تا دیر نشده است برای خرید محصولات کشاورزی مردم چاره ای بیندیشند .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر