جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۶۴۰
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵

فکرشهر:  مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دمای هوا در استان خبر داد و گفت: کشاورزان مراقب سرمازدگی محصولات خود باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرج‌الله شکوهی‌پور  اظهار داشت: بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی جوی و دریایی استان بوشهر نشان می‌دهد که از شامگاه چهارشنبه وزش باد شدید شمال غربی از سمت شمال خلیج فارس آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه این وضعیت در سراسر خلیج فارس ادامه می‌یابد و بر همین اساس از شامگاه چهارشنبه تا اویل روز شنبه هفته آینده به سبب باد شدید شمال غربی، خلیج فارس کاملا مواج و طوفانی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در روزهای پنجشنبه و جمعه سرعت وزش باید بر روی خلیج فارس به ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به ۲.۵ متر افزایش یابد و توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای غیرضروری بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی اجتناب شود.

وی افزود: با توجه به نفوذ توده هوای سرد به استان و کاهش قابل ملاحظه و محسوس دما در سطح استان، دمای هوا بین چهار تا هشت درجه کاهش خواهد یافت.

شکوهی‌پور بیان کرد: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده نسبت به ایجاد تنش دمایی و رخداد صفر فیزیولوژی و در پی آن سرمازدگی در محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت احتمالی در مزارع کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی ادامه داد: طی روز چهارشنبه با عبور امواج ناپایدار از جو استان، رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در بخش‌هایی از نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر