جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست H.S.E شرکت پالایش گاز فجر جم از بازیافت پسماندهای الکترونیک در این پالایشگاه خبر داد.
کد خبر: ۵۱۹
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۱

فکرشهر: سرپرست H.S.E شرکت پالایش گاز فجر جم از بازیافت پسماندهای الکترونیک در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا اکبری در نشست مسئولان پالایشگاه جم اظهار داشت: پالایشگاه جم بیش از 27 درصد گاز کشور را تامین می‌کند و برای افزایش بهره‌وری در این مجموعه اهتمام داریم.

وی از بازیافت 600 کارتریج مستعمل در پالایشگاه جم خبر داد و افزود: این مهم در راستای توجه بیشتر به محیط زیست در شرکت پالایش گاز فجر جم انجام شده است.

سرپرست H.S.E شرکت پالایش گاز فجر جم خاطرنشان کرد: این کار مهم در راستای اجرای دقیق قانون مدیریت پسماندها با تقویت روابط بین سازمانی و به منظور توجه بیشتر به محیط زیست صورت گرفته است.

اکبری تصریح کرد: تاکنون  تعداد 628 عدد کارتریج مستعمل و غیر قابل تعمیر (بازیافتی) موجود در انبار مخابرات شهرک توحید با حضور نمایندگان H.S.E شهرک توحید و شرکت پالایش گاز فجر جم و با همکاری مخابرات توحید جمع‌آوری و برای بازیافت به شرکت بازیافتی در منطقه تحویل و بارگیری شد.

وی ابراز داشت: پسماندهای الکترونیک جزء پسماندهای ویژه به شمار می‌روند و سال‌ها در طبیعت باقی می‌مانند و این نکته موجب آن شده که بازیافت این نوع پسماندها در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول گفت: خوشبختانه در کشور ما به دلیل شارژ کارتریج‌ها توسط کاربران درصد بسیار پایینی از کارتریج‌ها وارد سطل زباله می‌شوند و به همین دلیل تأثیرات مخرب کمتری بر محیط زیست دارد.  

سرپرست H.S.E شهرک توحید و فرودگاه جم همچنین از برگزاری دوره آموزش عمومی ایمنی، آتش‌نشانی و H.S.E در بیمارستان توحید خبر داد.

وی یادآور شد: دوره آموزش عمومی ایمنی و آتش‌نشانی به مدت دو روز برای کارکنان بیمارستان و دوره آموزش عمومی H.S.E به مدت یک روز برای کارکنان رستوران بیمارستان برگزار شد.

اکبری افزود: عوامل ایجاد حادثه، هزینه‌های حوادث، انواع خطرات محیط کار و روش‌های مقابله با آن، تجهیزات حفاظت فردی، سیلندرها، حریق و اطفا حریق و همچنین الزامات بهداشتی و زیست محیطی در این دوره‌ها، آموزش داده شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر