يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۲۳۰
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۴

فکرشهر: امام جمعه دلوار گفت: استانی شدن انتخابات، موجب نادیده گرفتن حقوق اقلیت ها و در نتیجه ایجاد تنازعات سیاسی، مذهبی و قومیتی خواهد شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی از منظر رهبر حکیم و مدبر انقلاب اظهار داشت: وقتی داشته‌های ملت ایران پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف بررسی و با قبل از آن مقایسه کنیم خواهیم دانست که با وجود همه دشمنی های نظام سلطه با انقلاب و جمهوری اسلامی ، ایران در گذشته کجا بوده و امروز در کجای دنیا ایستاده‌است.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: مقایسه امروز با دوره پهلوی در همه عرصه‌ها اثبات پیشرفت شگفت‌انگیز ایران اسلامی است که به برکت اسلام و انقلاب نصیب ملت ایران شده است.

وی ادامه داد: امروز بایستی داشته‌هایمان را قدر بدانیم و برای حل مشکلات موجود کشور کمر همت ببندیم و با انسجام ملی و وحدت حول محور ولایت همه مشکلات را پشت سر بگذاریم مسلم است که با وجود وحدت و انسجام حول محور ولایت و رهبری و با دستان توانمند ایرانی و بدون نگاه دوختن به دستان بیگانگان هیچ مشکلی لاینحل نیست.

زاهددوست خاطرنشان کرد: لکنت زبان برای بیان دستاوردهای انقلاب یکی از مشکلات مسئولان کشور در ۴۰ سال گذشته بوده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: رهبر حکیم و مدبر انقلاب استقلال و حفظ تمامیت ارضی، ارتقای جایگاه ایران در جهان، رشد اسلام‌خواهی و بیداری اسلامی در جهان، رشد آزادی و تشویق جوانان به آزاداندیشی، محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی، ایستادگی در برابر قدرت خواهان و سلطه طلبان و رشد علمی و صنعتی را از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی میدانند.

امام جمعه دلوار با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس وایرادات اساسی آن ادامه داد: استانی شدن انتخابات، موجب نادیده گرفتن حقوق اقلیت ها و در نتیجه ایجاد تنازعات سیاسی، مذهبی و قومیتی خواهد شد.

وی گفت: وقتی مردم در یک حوزه انتخابیه به یک فردی بیشتر رأی می‌دهند اما از آن حوزه انتخابیه فرد دیگری به پشتیبانی رأی مرکز استان و شهرهای پرجمعیت تر انتخاب می‌شود طبیعی است که باعث ایجاد نارضایتی در مردم آن منطقه خواهد شد و انگیزه حضور مردم برای مشارکت در انتخابات را هم کاهش خواهد داد.

زاهددوست اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات، آنهایی که به کانون های ثروت و قدرت ناسالم دسترسی دارند، با پول پاشی و خرید و فروش رای، پیروز انتخابات می‌شوند و افراد متدین، کارآمد و مردمی عملا از صحنه انتخابات حذف خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر